Υπερασπιζόμαστε τη μόρφωση των παιδιών και τον παιδαγωγικό μας ρόλο!
Καταγγέλλουμε το σχέδιο της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. να προχωρήσει στη συγχώνευση των Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής και Προσχολικής Εκπαίδευσης (ακόμη και Τμημάτων Φυσικής Αγωγής) στο πλαίσιο της λεγόμενης «αλλαγής του ακαδημαϊκού χάρτη». Ένα σχέδιο που το Υ.ΠΑΙ.Θ. σχεδιάζει να υλοποιήσει το αμέσως επόμενο διάστημα!
Εάν υλοποιηθούν αυτές οι μεθοδεύσεις:
- Αμφισβητούνται οι επιστήμες αγωγής του παιδιού και ο επιμερισμός τους σε διαφορετικές ηλικιακές φάσεις.
- Αμφισβητείται η δομή των εκπαιδευτικών βαθμίδων.
- Εντείνεται η συρρίκνωση των ΑΕΙ και η εμπορευματοποίησή τους.
- Καταργούνται τα σαφή και διακριτά επαγγελματικά δικαιώματα του βασικού πτυχίου και ενισχύεται η δυναμική του προσοντολογίου, της αέναης κούρσας για την απόκτηση προσόντων που μόνη αξία χρήσης έχουν τον συνεχή ανταγωνισμό αναπληρωτών/αδιόριστων σε ατομική βάση.
Οι μεθοδεύσεις αυτές εντάσσονται σε έναν ευρύτερο μακροχρόνιο σχεδιασμό που υπηρετείται από όλες τις κυβερνήσεις και τις ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας των τελευταίων δεκαετιών και στόχο έχει ένα ακόμα πιο ταξικό, διαφοροποιημένο σχολείο. Τα ΑΠΣ-ΔΕΠΠΣ και τα νέα βιβλία του 2006 με το κατέβασμα της ύλης και την αύξηση της εντατικοποίησης, η λογική της αυτονομίας της σχολικής μονάδας, της αριστείας και της αξιολόγησης, η πολυτυπία σχολείων με την αύξηση των προτύπων και πειραματικών, τα σχολεία ΕΑΕΠ της Διαμαντοπούλου και το σχολείο Φίλη, η προσπάθεια ενοποίησης Σχολών Βρεφονηπιοκόμων και Νηπιαγωγών, η μετατροπή του Παιδαγωγικού Τμήματος Πάτρας σε τμήμα Παιδαγωγικής και Κοινωνικής Εργασίας και η επιβολή του προσοντολογίου για τις προσλήψεις και τους διορισμούς επί υπουργίας Γαβρόγλου είναι επεισόδια αυτού του σχεδιασμού.
Κοινές συνισταμένες είναι:
- Η αμφισβήτηση της παιδαγωγικής ως επιστήμης και η αντικατάστασή της από διδακτικές τεχνικές ανά αντικείμενο, στο πλαίσιο ενός διακριτού κύκλου «παιδαγωγικής επάρκειας».
- Ο κατακερματισμός των προγραμμάτων σπουδών έτσι ώστε το παιδί να υπηρετεί διαφορετικά και αποσπασματικά αντικείμενα και δεξιότητες και όχι τα διαφορετικά αντικείμενα να εντάσσονται σε ένα ενιαίο παιδαγωγικό πλαίσιο που θα υπηρετεί τις ανάγκες του παιδιού για ολοκληρωμένη μάθηση και διαπαιδαγώγηση, για συγκρότηση της προσωπικότητάς του μέσα από βιωματικές δράσεις που θα έχουν νόημα και θα ασκούν το νου, το χέρι και το συναίσθημα, μέσα από την επαφή με τα γράμματα, τις τέχνες, τον αθλητισμό με ολοκληρωμένο και ενιαίο τρόπο. Γι' αυτό δεν θεσπίζονται οργανικές θέσεις για όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες στο Δημοτικό Σχολείο. Γι' αυτό προστίθενται νέες δραστηριότητες όπως τα εργαστήρια δεξιοτήτων, με συγκεκριμένο περιεχόμενο και στοχοθεσία.
- Ναρκοθετείται η ίδια η δομή της εκπαίδευσης, η δομή των εκπαιδευτικών βαθμίδων. Είναι γνωστή η αντίληψη για ενιαία προσχολική αγωγή και ενοποίησή της στις ηλικίες 0 έως 6 ετών. Ταυτόχρονα, η είσοδος ειδικοτήτων στο νηπιαγωγείο οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε πλήρη ανατροπή της φιλοσοφίας λειτουργίας του και κατακερματισμό του προγράμματος σε διακριτά αντικείμενα. Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε, ότι για ολόκληρες δεκαετίες στη χώρα μας υπήρξε το διακύβευμα εάν το Δημοτικό Σχολείο θα είναι 4χρονο ή 6χρονο. Είναι γνωστό, ότι σήμερα υπάρχουν ευρωπαϊκές χώρες όπου το Δημοτικό Σχολείο είναι 4χρονο και από εκεί και μετά γίνεται μια ιδιαίτερα έντονη ταξική επιλογή των παιδιών που ακολουθούν το γενικό σχολείο ή το επαγγελματικό σχολείο ή το τεχνικό σχολείο. Δηλαδή, από την ηλικία των 9-10 ετών προσανατολίζονται επαγγελματικά!
- Ανοίγεται μεγάλο πεδίο κερδοφορίας στα κάθε είδους Κολλέγια τα οποία ουσιαστικά θα εξισωθούν με τις Παιδαγωγικές σχολές. Όποιος έχει χρήματα θα μπορεί να αγοράζει τα επαγγελματικά δικαιώματα του εκπαιδευτικού! Για μια ακόμη φορά η τωρινή κυβέρνηση (ΝΔ) αξιοποιεί τα πεπραγμένα της προηγούμενης (ΣΥΡΙΖΑ) αφού πάνω σε σχετική τροπολογία που υπάρχει από το 2017 πάτησε και το επίμαχο άρθρο 50 του νόμου 4653/20! Αυτές οι εξελίξεις αποτελούν ακόμα μια απόδειξη ότι όλες οι κυβερνήσεις διαχρονικά υπηρέτησαν και υπηρετούν με απόλυτη συνέπεια τις αντιεκπαιδευτικές κατευθύνσεις της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ στην Εκπαίδευση.
Συμμετέχουμε στον κοινό αγώνα εκπαιδευτικών, φοιτητών και πανεπιστημιακών
- Καμία συγχώνευση τμημάτων. Υπάρχουν τεκμηριωμένοι λόγοι για την συνέχιση της τρέχουσας διακριτής λειτουργίας των Τμημάτων Προσχολικής Εκπαίδευσης, Δημοτικής Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής καθώς και των Τμημάτων Φυσικής Αγωγής. Κάθε άλλη εξέλιξη θα μας βρει κάθετα αντίθετους.
- Πτυχία με αξία και διακριτά επαγγελματικά δικαιώματα. Όχι στην απαξίωση σπουδών και πτυχίων, στο προσοντολόγιο, στην ατομική διαμόρφωση φακέλου σπουδών που οδηγεί σε διάσπαση και κατακερματισμό του εκπαιδευτικού σώματος. Το πτυχίο, μόνη προϋπόθεση για δουλειά.
- Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών-Διορισμός/Μονιμοποίηση εδώ και τώρα ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία. Άμεση σύσταση οργανικών θέσεων σε κάθε δημοτικό σχολείο για όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες.
Όλοι στον αγώνα για την υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας, για αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία, για σχολείο που θα μορφώνει και δε θα εξοντώνει!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου