ΑΠ 55 – 14/04/22 Προς : Δ/νση ΠΕ Αν. Αττικής, γονείς και Συλλόγους γονέων Παιανίας, Δήμος Παιανίας, τα μέλη, ΣΕΠΕ, ΔΟΕ, ΑΔΕΔΥ
Ο προγραμματισμός για τη νέα χρονιά των τμημάτων, που κάνει η διεύθυνση για τα νηπιαγωγεία της Παιανίας, με βάση τις εγγραφές, προτάσσει τις περικοπές και θα έχει αποτέλεσμα τη χειροτέρευση της εκπαιδευτικής λειτουργίας των μονάδων.
Η Δ/νση αγνοεί τις ομόφωνες προτάσεις όλων των νηπιαγωγών τις οποίες κάλεσε σε σύσκεψη όχι για να ακούσει την εισήγηση τους αλλά για να επιβάλλει την πρόταση περικοπής δύο τμημάτων (στο 5ο και 4ο Νηπιαγωγεία Παιανίας)
Αγνοεί τα δεδομένα που παρουσίασαν επίσημα οι νηπιαγωγοί, για τους όρους λειτουργίας των σχολικών μονάδων και τον αριθμό των παιδιών που μπορούν να φιλοξενήσουν με ασφάλεια και εκπαιδευτική αποτελεσματικότητα. Παραβιάζεται το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για την πυρασφάλεια.
Ενώ αποδέχεται στα λόγια την εκτίμηση των νηπιαγωγών – που αναδείχτηκε με τις εγγραφές – ότι τα όρια των σχολείων πρέπει να αλλάξουν καθώς δεν υπάρχει ισοκατανομή και αδικείται το 5ο Νηπιαγωγείο με πολύ μικρή περιοχή ευθύνης παραπέμπει την αντιμετώπιση της κατάστασης στην αλλαγή που θα γίνει στο μέλλον και αρνείται να διαμορφώσει τον προγραμματισμό της επόμενης χρονιάς με ισοκατανομή των παιδιών στα νηπιαγωγεία.
Υπονομεύει το μέλλον των νηπιαγωγείων στην Παιανία
Συγκεκριμένα :
Δεν δέχεται τη μετακίνηση παιδιών από τα όμορα νηπιαγωγεία στο 5ο (το 1ο, 2ο, και 3ο απέχουν λιγότερο από 500 μέτρα από το 5ο ) Επιβάλλει την υποβάθμιση στη λειτουργία του 5ου σε μονοθέσιο όταν πρόκειται για νέο νηπιαγωγείο για το οποίο έγιναν αγώνες και νοικιάστηκε κτίριο για να λειτουργήσει – προγραμματίζει να μείνει το μισό κτίριο ανεκμετάλλευτο – αντί να αποσυμφορήσει τη λειτουργία όλων των νηπιαγωγείων της Παιανίας. Η μη ενίσχυση του νηπιαγωγείου με παιδιά προκειμένου να λειτουργήσει το δεύτερο τμήμα οδηγεί το νηπιαγωγείο σε μαρασμό ίσως και σε οριακή λειτουργία αν όχι σε κλείσιμο την επόμενη χρονιά.
Επιβάλει στα άλλα νηπιαγωγεία, τη λειτουργία με 24 και 25 παιδιά στο τμήμα – στα ανώτερα όρια – σύμφωνα με τη δική της αυθαίρετη τοποθέτηση αγνοώντας τα δεδομένα στη λειτουργία των νηπιαγωγείων (έκταση αιθουσών, ειδικές περιπτώσεις παιδιών κλπ) με βάση τα οποία ο μέγιστος αριθμός μαθητών πρέπει να είναι πολύ μικρότερος χωρίς να υπολογίζουμε τους παιδαγωγικούς λόγους – σε συνθήκες πανδημίας και πολλαπλής επιβάρυνσης των παιδιών και των οικογενειών τους – με κλειστά σχολεία και τηλε«εκπαίδευση». Δηλαδή στο επόμενο διάστημα μέχρι το Σεπτέμβριο δεν θα υπάρχει καμία δυνατότητα να υποδεχτούν κανένα μαθητή τα νηπιαγωγεία αυτά ανεξάρτητα από το που θα μένει αυτός/η. Όταν μάλιστα είναι γνωστό ότι με βάση το γεγονός ότι γίνονται πολύ νωρίς οι εγγραφές υπάρχουν παιδιά που έρχονται εκπρόθεσμα ενώ αναμένονται και οι μεταγραφές το Σεπτέμβριο.
Αποδεικνύεται ότι το Υπουργείο «κλειδώνει» τον προγραμματισμό τώρα για να κλειδώσουν ανελαστικά τον αριθμό των τμημάτων και να μπορούν να διοχετεύουν τα παιδιά που έρχονται στη συνέχεια στα προγραμματισμένα τμήματα και να μην επιτρέπουν να δημιουργηθούν νέα. Στόχος είναι οι περικοπές τμημάτων και προσλήψεων.
Επίσης, η Δ/νση διοχετεύει τόσα παιδιά στο 4ο νηπιαγωγείο ώστε να λειτουργήσει 3 τμήματα τη στιγμή που μπορεί να λειτουργήσει με 4 όπως στο παρελθόν και να βελτιώσει την λειτουργία όλων των νηπιαγωγείων.
Καλούμε τώρα τη δ/νση να σταματήσει την επιβολή των περικοπών τμημάτων στα νηπιαγωγεία της Παιανίας και να κάνει δεκτές τις ομόφωνες προτάσεις των νηπιαγωγών της Παιανίας, όπως έκανε σε άλλες περιοχές του συλλόγου.
Να προγραμματίσει τη λειτουργία 2ου τμήματος στο 5ο και 4ου τμήματος στο 4ο νηπιαγωγείο της Παιανίας. Θα έχει ιδιαίτερη ευθύνη για την υποβάθμιση και κίνδυνο να οδηγηθεί σε κλείσιμο το 5ο Νηπιαγωγείο.
Ο σύλλογος καταδικάζει το γεγονός ότι ο Δ/ντής εκπαίδευσης αποφεύγει τη συνάντηση με το ΔΣ του συλλόγου για το θέμα του προγραμματισμού και την παραπέμπει σε μελλοντικό χρόνο, αφού θα έχει λήξει και ανακοινώσει τον προγραμματισμό !!!
Καλούμε να ανταποκριθεί άμεσα στα αιτήματα του συλλόγου και των εκπαιδευτικών για συνάντηση πριν από την απόφαση για τον προγραμματισμό και για τη διαμόρφωση των τμημάτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου