συγκέντρωση

Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο ενάντια στα ιδιωτικά ΑΕΙ, Πέμπτη 15/2, 12μ, Προπύλαια (Αθήνα), Καμαρά (Θεσσαλονίκη) και σε όλη τη χώρα

Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2018

Γ' ΕΛΜΕ Θεσ/νίκης: Απόφαση της Γενικής Συνέλευσης (18/10/2018)




Γ΄ΕΛΜΕ  ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                             Θεσσαλονίκη  20 /10/ 2018
                                                          
τηλ. Επικοινωνίας 6979850143                                 
e-mail:  gelmeth3@gmail.com                     

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ Γ.Σ. ΤΗΣ Γ΄ΕΛΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
18/10/2018

Το δημόσιο σχολείο και οι εκπαιδευτικοί στο κατώφλι νέων σαρωτικών αλλαγών

Το δημόσιο σχολείο, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί συνεχίζουν να βομβαρδίζονται από κυβέρνηση – ΕΕ – ΟΟΣΑ με μια σειρά αντιεκπαιδευτικά μέτρα.
 Προ των πυλών : η «μεταρρύθμιση» που μετατρέπει τα Λύκεια σε εξεταστικά κέντρα.
 Το προσοντολόγιο για διορισμούς για να διαιρέσουν τους αναπληρωτές και να υπονομεύουν τον  αγώνα για μαζικούς διορισμούς, αντί να υλοποιήσουν  τις εξαγγελίες τους να κάνουν μόνιμους διορισμούς μέσα στο Οκτώβρη. 
Πολλοί μαθητές  «σπρώχνονται» στην άτυπη εκπαίδευση, την κατάρτιση και τη μαθητεία.
Η κουλτούρα της αξιολόγησης γίνεται στρατηγικός στόχος, για αυτό εξωραΐζουν τον ΟΟΣΑ και τις εκθέσεις του.
Στη τριτοβάθμια εκπαίδευση τα μεταπτυχιακά επί πληρωμή αυξάνονται και τα επαγγελματικά δικαιώματα αμφισβητούνται συνεχώς.
Την ίδια στιγμή τα σχολεία λειτουργούν χειρότερα από κάθε χρονιά ως αποτέλεσμα της πολιτικής των περικοπών που οδηγεί μαζικά σε συγχωνεύσεις τμημάτων, μετακινήσεις εκπαιδευτικών, στη μη έγκριση  των «ολιγομελών», στα πολυπληθή τμήματα μαθητών. Στο «μεταμνημονιακό σχολείο θέλουν τους εκπαιδευτικούς διεκπεραιωτές ύλης και υποδαυλίζουν εμφύλιους (σύγκρουση ειδικοτήτων, διαιρέσεις των αναπληρωτών με προσοντολόγιο διορισμού, ανταγωνισμό σχολείων, κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικών, κ.ά.) για να σπάσουν τις συλλογικές μας δράσεις.
Νέα κανονικότητα  ονομάζουν τη συνέχιση της αντιλαϊκής πολιτικής

Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ υλοποιεί τις αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις πιστή στα δεσμά του Ευρωπαϊκού Συμφώνου Σταθερότητας, της ΕΕ, του ΟΟΣΑ  και του ΝΑΤΟ.
Η νέα κανονικότητα περιγράφεται με συντάξεις μειούμενες, χωρίς 13ο και 14ο μισθό για το δημόσιο τομέα, με ΕΝΦΙΑ, χαράτσια και συνεχή μείωση του αφορολόγητου ορίου, απλήρωτη και ελαστική εργασία, με μετανάστευση για τους νέους, ιδιωτικοποιήσεις και ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου, πλειστηριασμούς κατοικίας-λαϊκής περιουσίας, χρέη, παιδεία και υγεία για λίγους. Απαιτεί αιματηρά πλεονάσματα και να ζούμε από τα ψίχουλα που θα πέφτουν από το τραπέζι.
Όμως δε βάζει ποτέ σε διαπραγμάτευση τη συνεχή μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων, την απαλλαγή εργοδοτών από ασφαλιστικές εισφορές, τη γιγαντιαία αύξηση των πολεμικών δαπανών και τη δημιουργία νέων βάσεων στα πλαίσια των πολεμικών σχεδιασμών του ΝΑΤΟ στην περιοχή.
Η ηγεσία της ΟΛΜΕ είναι εκκωφαντικά απούσα
Η πλειοψηφία στην ΟΛΜΕ απορρίπτει συνεχώς  στο Δ.Σ. όλες τις προτάσεις για αγωνιστικό σχεδιασμό για τα άμεσα προβλήματα: Θεωρούν λαϊκισμό τον ουσιαστικό αγώνα για τα ολιγομελή, έλλειψη πνεύματος διαλόγου την απαίτηση απόσυρσης των εξαγγελιών Γαβρόγλου για το Λύκειο, αδιανόητη την οργάνωση της απεργίας – αποχής για την αξιολόγηση, προτείνουν προσοντολόγιο για τους διορισμούς! Απέρριψαν όλα τα αιτήματα – διεκδικήσεις και μορφές πάλης που απαντάνε στην επίθεση και ροκάνισαν το χρόνο με συνεδριάσεις επί συνεδριάσεων για τη διαμόρφωση εισήγησης, μία και κάθε βδομάδα, από τότε που άνοιξαν τα σχολεία. Ενέκριναν Γ.Σ. και ψήφισαν εισήγηση  όταν πλέον μίλησε η γνωστή ΑΔΕΔΥ, δηλώνοντας τη συμφωνία τους σε μία 24ωρη πανεργατική απεργία με αναμονή απόφασης της ΓΣΕΕ! Αποτελούν πλέον σταθερό κυβερνητικό μέτωπο και αρνούνται επίμονα να υπάρχει και η παραμικρή κριτική στα κυβερνητικά αντιεκπαιδευτικά μέτρα. 
Πρόταση – πρόκληση της ΟΛΜΕ
Σε μια τέτοια κατάσταση, η πρόταση που καταθέτει η ΟΛΜΕ στις Γ.Σ. για τα αιτήματα και το πρόγραμμα δράσης μόνο θυμηδία μπορεί να προκαλέσει στους εκπαιδευτικούς. Με εισήγηση – τηλεγράφημα «απαντούν» στην εφ’ όλης της ύλης επίθεση που δέχεται το δημόσιο σχολείο και ο εκπαιδευτικός.
 
Η εισήγηση δεν έχει ούτε μία σειρά ανάλυσης για την πολιτική κατάσταση: ούτε μια αναφορά για τις ευθύνες όλων των κυβερνήσεων και της σημερινής, καθώς και της Ε.Ε. για τα δεινά των εργαζομένων, για την αποδόμηση του δημόσιου σχολείου, για την κατάργηση μιας σειράς εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Απουσιάζουν αιτήματα όπως ανατροπή της πολιτικής Κυβέρνησης – ΕΕ – ΟΟΣΑ, της κατάργησης των μνημονίων, της κατάργησης του συμφώνου σταθερότητας κ.ά. που έχουν ψηφιστεί από Γ.Σ. και συνέδρια του κλάδου. Η στάση τους αυτή είναι σκόπιμη γιατί επιδιώκουν να συγκαλύψουν τις ευθύνες των μνημονιακών κομμάτων τους.
Όσον αφορά  τα αιτήματα: είναι σαφώς υποβαθμισμένα και αφήνουν τον κλάδο χωρίς διεκδικήσεις που να απαντάνε στη γενικευμένη επίθεση που δέχεται. Απουσιάζουν αιτήματα ενάντια στο νέο Λύκειο, στο προσοντολόγιο για τους διορισμούς, την αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση, για τους μισθούς των νεότερων συναδέλφων που έχουν κατακρεουργηθεί.  
Σχετικά με το πρόγραμμα δράσης: η πρωτοτυπία του είναι η ανυπαρξία του, αφού η ΟΛΜΕ ούτε άμεσο ούτε μακροπρόθεσμο προγραμματισμό προτείνει. Για τα άμεσα προβλήματα λειτουργίας των σχολείων (κενά, ολιγομελή, μετακινήσεις, υποχρηματοδότηση σχολείων κ.ά.) δεν προτείνει πανελλαδικές κινητοποιήσεις και ενιαία διεκδίκηση λύσης των προβλημάτων, προφανώς γιατί τα παραπέμπει στις ΕΛΜΕ!
Για τα γενικότερα προβλήματα στοιχίζεται για μια ακόμη φορά στην ανεκδιήγητη ηγεσία της ΑΔΕΔΥ που προτείνει 24ωρη απεργία και την οποία παραπέμπει να συναποφασίσει με τη ΓΣΕΕ!  Ακόμη το Δ.Σ. ζητάει της ΟΛΜΕ να εξουσιοδοτηθεί εν λευκώ για να κηρύξει 24ωρη απεργία  στις αρχές Δεκέμβρη!
Αιτήματα – διεκδικήσεις
 Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις. Κανείς κάτω από 1.000 ευρώ καθαρά!  Επαναφορά του 13ου-14ου μισθού, ενσωμάτωση της προσωπικής διαφοράς, αφορολόγητο όριο στις 12.000€, γνήσιες Κλαδικές και ΣΣΕ.
 Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί τώρα – μονιμοποίηση αναπληρωτών – Μαζικοί διορισμοί με βάση την προϋπηρεσία και την ημερομηνία λήψης του πτυχίου – πλήρη δικαιώματα στους αναπληρωτές. Όχι στο προσοντολόγιο.
√ Να αποσυρθεί και να μην κατατεθεί σχέδιο νόμου με βάση τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για το Νέο Λύκειο.
  Επαναφορά του  διδακτικού ωραρίου στα προ του ’13 επίπεδα.
  20 μαθητές στο τμήμα - 15 στις Ομάδες Προσανατολισμού - 10 στα εργαστήρια. Έγκριση «ολιγομελών».
Κατάργηση  πλαισίου της αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης. Ουσιαστική επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών.
√ Αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση στο 5% του ΑΕΠ ή το 15% του προϋπολογισμού. Έκτακτη επιχορήγηση.
√ Να σταματήσει η υπονόμευση των ΕΠΑΛ (κλείσιμο ολιγομελών τμημάτων, πρόωρος χαρακτηρισμός φοίτησης, μαθητεία). ΤΕΕ ενταγμένη στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και εξ ολοκλήρου στο Υπουργείο Παιδείας. Να σταματήσει η υποχρεωτική κινητικότητα των εκπαιδευτικών στη «μη τυπική» εκπαίδευση.
√ Κατάργηση του ν. Κατρούγκαλου και όλων των αντιασφαλιστικών νόμων. Θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος στα 25 χρόνια υπηρεσίας. Σύνταξη με 30 χρόνια δουλειάς χωρίς όριο ηλικίας.
√ Πλήρης ένταξη των προσφυγόπουλων στην πρωινή ζώνη στα σχολεία με όλες τις υποστηρικτικές δομές
Ενιαίο, δημόσιο, δωρεάν 12χρονο σχολείο με δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή για όλα τα παιδιά
Πάλη για την ανατροπή της πολιτικής κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ και την κατάργηση του συμφώνου σταθερότητας.
Αποχώρηση της χώρας μας από τους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς. Μάχη ενάντια στο φασισμό, το ρατσισμό, τον πόλεμο, τον ιμπεριαλισμό. Αλληλεγγύη – ειρήνη με όλους τους λαούς

Μόνος δρόμος, να ξαναβγούμε στους δρόμους -Πρόγραμμα Δράσης
·         Προχωράμε με ανυποχώρητο παρατεταμένο αγώνα διαρκείας που θα ξεκινήσει τώρα και θα φτάσει μέχρι το τέλος της χρονιάς, στις πανελλαδικές εξετάσεις με πολύμορφες δράσης  (ενημερώσεις, εκδηλώσεις, συλλαλητήρια, καταλήψεις, απεργίες, κ.ά.)  με ευθύνη των Γ.Σ.
·         Κηρύσσουμε αγώνα με βασικό σύνθημα «Να μπει τέλος στα μέτρα διάλυσης του δημόσιου σχολείου – διεκδικούμε τις αλλαγές που έχει ανάγκη η παιδεία και ο εκπαιδευτικός».
·         Ξεκινάμε καμπάνια ενημέρωσης σχολείων, εκπαιδευτικών και κοινωνίας (έκδοση αφίσας, ανακοίνωσης, ανάρτησης πανό στα σχολεία και τις πόλεις, εκδηλώσεις, κ.ά.).
·         Όχι άλλο εμπαιγμό για τους διορισμούς. Να επιβάλλουμε στο υπουργείο τις προτάσεις του κινήματος για μαζικούς διορισμούς τώρα. Αξιοποιούμε την περσινή πείρα των αγώνων και καθιερώνουμε τις Παρασκευές ως μέρες αγώνα σε επίπεδο νομού, Περιφέρειας και Πανελλαδικά με αιχμή την ελαστική εργασία και μόνιμους μαζικούς διορισμούς. Συνεχίζουμε με αποφασιστική κλιμάκωση του αγώνα.
·         Αντιδρούμε άμεσα με καταλήψεις στις Διευθύνσεις στα σχέδια υπονόμευσης της προϋπηρεσίας και του πτυχίου μέσα από το προσοντολόγιο που θα ανακοινώσει τις επόμενες μέρες ο Γαβρόγλου. Συνεχίζουμε  με συγκεντρώσεις την Παρασκευή 19/10, σε όλους τους νομούς για τους διορισμούς και τα προβλήματα των αναπληρωτών. Τα Δ.Σ. και οι Γ. Σ. των ΕΛΜΕ να προκηρύξουν τρίωρες στάσεις εργασίας και το ίδιο οφείλει να κάνει και το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ.
·         Αποφασίζουμε δύο απεργιακά βήματα (24ωρη ή 48ωρη απεργία), το πρώτο στις 8 του Νοέμβρη με συγκεντρώσεις σε όλους τους νομούς και το δεύτερο στις 30 του Νοέμβρη με πανελλαδική συγκέντρωση στην Αθήνα. Γενικές Συνελεύσεις  για κλιμάκωση του αγώνα την  πρώτη εβδομάδα αμέσως μετά από κάθε απεργία.
·         Αξιοποιούμε την 1η Νοεμβρίου ημέρα που πρωτοβάθμια σωματεία έχουν προκηρύξει απεργία «από τα κάτω» με αιτήματα ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική και τη λιτότητα, προβάλλουμε τις διεκδικήσεις του κλάδου για το δημόσιο σχολείο και στηρίζουμε την απεργία.
·         Επαναβεβαιώνουμε την απεργία – αποχή ως μορφή πάλης που έγινε με θετικά αποτελέσματα ενάντια στην αξιολόγηση των δημόσιων υπαλλήλων  για να σταματήσουμε την αυτοαξιολόγηση. Οι ΕΛΜΕ συντονίζουν τον αγώνα με κοινές δράσεις (ανακοίνωση, αφίσα, εκδηλώσεις, κ.ά.)
·         Να επιβάλλουμε την απόσυρση των προτάσεων του υπουργείου για το Λύκειο ξεκινώντας ενημερώσεις, εκδηλώσεις και αγώνες σε συντονισμό των ΕΛΜΕ με τους συλλόγους των  γονέων και τους μαθητές.
Η επιτυχία του προγράμματος να γίνει υπόθεση του συντονισμού των ΕΛΜΕ και των Επιτροπών Αγώνα!
ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ ΤΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου