Ε.Λ.Μ.Ε. Β΄ ΑΧΑΪΑΣ
Κλεισούρας – Πάρ. Κορίνθου
Κτήριο 1ου ΓΕ.Λ. Αιγίου
25100 ΑΙΓΙΟ
email : belmeach@yahoo.gr
Πληρ.:Μαστραπά Θεοδώρα 6972714499
Παπαναστασίου Παναγιώτα: 6974419564
ΑΙΓΙΟ 08/01/2022
ΑΡ. ΠΡΩΤ. 2
ΘΕΜΑ : Μέρα μνήμης και τιμής του Νίκου Τεμπονέρα η 9η Γενάρη 2022
Στα τέλη του ’91 ένα μαζικό, αγωνιστικό και κυρίως συντονισμένο κίνημα μαθητών, φοιτητών κι εκπαιδευτικών που διεκδικούσε την απόσυρση του νομοσχεδίου Κοντογιαννόπουλου (εξίσωση πτυχίων κολλεγίων και μετατροπή τους σε ΑΕΙ κατάργηση της δωρεάν παροχής συγγραμμάτων, χρονικό όριο στις σπουδές, απόπειρα περιορισμού του πανεπιστημιακού ασύλου, επιβολή ομοιόμορφης ενδυμασίας, έπαρση της σημαίας κ.ά.). Το σύνθημα που κυριαρχεί: « Όχι παιδεία για λίγους κι εκλεκτούς, αγώνας ενάντια στους ταξικούς φραγμούς». Οι διαδηλώσεις δονούν τις μεγάλες πόλεις κι οι καταλήψεις σχολικών μονάδων προβληματίζουν την κυβέρνηση που αποφασίζει στις 9 Γενάρη του 1992 να απαντήσει με πολύ δυναμικό τρόπο και -δυστυχώς- ανάλογο του πολιτικού της παρελθόντος.
Τη βρώμικη δουλειά αναλαμβάνει ομάδα ροπαλοφόρων εν είδει παρακρατικών μονάδων δράσης που επιτίθεται στο -υπό κατάληψη- σχολικό συγκρότημα του 3ου & 7ου Γυμνασίου και Λυκείου Πάτρας και ο Ν. Τεμπονέρας που έχει σπεύσει σε συμπαράσταση των μαθητών πέφτει νεκρός από το χέρι του στελέχους της τότε ΟΝΝΕΔ Γ. Καλαμπόκα. Ο κόσμος παγώνει. Μια οικογένεια χάνει τον άνθρωπό της (απώλεια αδιαπραγμάτευτη), ο εκπαιδευτικός κόσμος κερδίζει έναν ήρωα που ποτέ δεν ζήτησε. Ένας γελαστός άνθρωπος με καθαρό βλέμμα μπροστά σε έναν πίνακα με μια άσκηση γεωμετρίας γίνεται ο μπροστάρης για τους επόμενους αγώνες, αφού η επίθεση στα δικαιώματα και στις κατακτήσεις δεν σταματάει ποτέ.
Σήμερα δεν υπάρχει λόγος να βγουν οι ροπαλοφόροι στο δρόμο, καθώς την καλλιέργεια του φόβου και της αίσθησης ανημπόριας για το τι μπορεί ένα οργανωμένο και αποφασιστικό κίνημα να πετύχει την έχουν αναλάβει πληρωμένοι κονδυλοφόροι των ΜΜΕ και γραφειοκράτες συνδικαλιστές που συναγελάζονται την εξουσία.
Σήμερα, που μετράμε καθημερινά θανάτους και το κυρίαρχο αφήγημά τους αποδίδει στην άρνηση του εμβολιασμού, εμείς ακούμε τους υγειονομικούς που μάχονται με νύχια και με δόντια να κρατήσουν τους ανθρώπους ζωντανούς με ελάχιστα μέσα σε ένα σύστημα υγείας εγκαταλελειμμένο προς όφελος των ιδιωτικών συμφερόντων στο χώρο της υγείας. Η ίδια ακριβώς επιλογή υπέρ των ιδιωτικών συμφερόντων στο χώρο της παιδείας οδηγεί σε αντιδραστικούς νόμους (4692/21 και 4823/21) που κατά βάση «βάζουν τρικλοποδιές» στους μαθητές που προσβλέπουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και στην γενικότερη διάλυση. Σ’ αντίδοτο η κυβέρνηση προτείνει την αξιολόγηση ως « εργαλείο βελτίωσης» για να κρύψει τη γύμνια της και να φορτώσει την ευθύνη στους εκπαιδευτικούς. Εμείς ακούμε τον Ν. Τεμπονέρα να μας φωνάζει: «το θέμα δεν είναι να συμπληρώσουμε τους δείκτες της σχολικής διαρροής, είναι να πολεμήσουμε αυτόν που την προκαλεί». Όταν ολοένα και περισσότεροι μαθητές θα στερούνται την πρόσβαση στο όνειρο με τους περίτεχνους τρόπους που οι μνημονιακές κυβερνήσεις εφευρίσκουν για να μην καλύψουν το μορφωτικό χάσμα που χωρίζει τους έχοντες από τους οικονομικά ασθενείς και κοινωνικά αποκλεισμένους, όταν το κυρίαρχο αφήγημα περί «προσωπικής ικανότητας και αξιοποίησης των ευκαιριών» αφορά ελάχιστα παιδιά και υπάρχει για να συγκαλύπτει την πραγματικότητα ότι οδηγείται σε αποκλεισμό όποιος δεν είχε την τύχη να γεννηθεί σε προνομιούχο περιβάλλον, εμείς θα συντασσόμαστε πίσω από το σύνθημα:
«Νίκο, ζεις με Πέτρουλα, Λαμπράκη μας οδηγείς»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου