Εκλογική προκήρυξη της Εκπαιδευτικής Παρέμβασης Α’ Πέλλας
Η νέα σχολική χρονιά βρήκε εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες και τις οικογένειές τους στη δίνη της υπερδεκαετούς πλέον οικονομικής κρίσης και ανέχειας που διαρκώς επιδεινώνονται. Η αναίρεση χιλιάδων εργασιακών και εκπαιδευτικών κεκτημένων από τα μνημόνια και μετά, καθώς και η εγκληματική κυβερνητική διαχείριση της πανδημίας που ακολούθησε, δεν άφησαν φυσικά αλώβητο το δημόσιο σχολείο. Ο μέχρι στιγμής απολογισμός μπαίνοντας στο τέταρτο έτος της παρούσας διακυβέρνησης ΝΔ δεν μπορεί παρά να συνοψίζεται από τον καθένα και την καθεμιά μας στο συμπέρασμα ότι οικοδομείται βαθμιαία ένα σχολείο όπου η χειροτέρευση
των εργασιακών μας συνθηκών και η επαγγελματική μας εξουθένωση εντείνονται διαρκώς, παράλληλα με τη μισθολογική μας εξαθλίωση.
Οι δεκάδες χαμένες διδακτικές ώρες λόγω των κενών σε εκπαιδευτικούς και οι ειδικότητες που αφαιρέθηκαν, η τράπεζα θεμάτων, η ελάχιστη βάση εισαγωγής, οι ελλείψεις σε εξοπλισμό, η υποχρηματοδότηση των σχολείων, λειτουργούν σε βάρος του καθημερινού μας έργου και συνολικά της δημόσιας εκπαίδευσης, με τεράστιες συνέπειες στο δικαίωμα αξιοπρεπούς κοινωνικής ένταξης των μαθητών/τριών μας. Σε αυτό συνεπικουρεί και η κατάσταση στην ειδική αγωγή όπου παρ’ όλη την επίσημη ρητορεία ότι καλύπτονται μαζικά οι ανάγκες της τα τελευταία χρόνια, στην πραγματικότητα οι εγκρίσεις παράλληλων στηρίξεων με το σταγονόμετρο και η παντελής απουσία τμημάτων ένταξης στο λύκειο συνεπάγονται οικονομική επιβάρυνση ή περιθωριοποίηση των ίδιων των μαθητών και των οικογενειών τους. Επιπλέον, οι αναντίστοιχοι των πραγματικών αναγκών διορισμοί και προσλήψεις συνδυάζονται με αδιαφάνεια στις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών από πλευράς Διευθύνσεων και τη συχνή μετατροπή μας σε λάστιχο, με τη συμπλήρωση ωραρίου σε πολλά σχολεία όπως συμβαίνει και στο νομό μας.
Και σα να μην έφταναν όλα αυτά, αφότου πάρουμε το πολυπόθητο εισιτήριο για μια σχολική τάξη, μετά από τη συλλογή ατέρμονων «προσόντων» και μορίων, που μας φιλτράρουν ακριβώς για να μην καλύπτονται ποτέ οι ακριβείς ανάγκες σε προσωπικό, ερχόμαστε αντιμέτωποι με μια νέα επισφάλεια: τη δαμόκλειο σπάθη της λεγόμενης «αξιολόγησης», η οποία ουδεμία σχέση έχει με την επικαλούμενη από το Υπουργείο «εκπαιδευτική αναβάθμιση». Ένα Υπουργείο που δεν έχει μεριμνήσει για όλες τις προαναφερθείσες παθογένειες του σχολείου, έρχεται να ρίξει μονομερώς τις ευθύνες για τα εκάστοτε εκπαιδευτικά αποτελέσματα στις πλάτες των ίδιων των εκπαιδευτικών. Η επιβάρυνσή μας με πλήθος εξωδιδακτικών και γραφειοκρατικών δραστηριοτήτων, η κατηγοριοποίηση των σχολείων που επιφυλάσσει η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, η διάσπαση της ενότητας του σώματος των εκπαιδευτικών με την καλλιέργεια πλήρως ιεραρχικών και ανταγωνιστικών σχέσεων ανάμεσα σε συναδέλφους (βλ. μέντορες, συντονιστές) και η κατάργηση της δημοκρατικής λειτουργίας του Συλλόγου διδασκόντων/ουσών με τις υπερεξουσίες των διευθυντών/ντριών, είναι ορισμένες μόνο από τις συνέπειες αυτής της «αναβάθμισης».
Η ομηρία χιλιάδων αναπληρωτών εκπαιδευτικών κάθε χρόνο, αλλά και των τελευταίων νεοδιόριστων, των οποίων η μονιμοποίηση εκβιαστικά δεν πραγματοποιείται με προαπαιτούμενο την ατομική τους αξιολόγηση (διαφαίνονται απολύσεις άραγε στο βάθος;), ολοκληρώνουν το κάδρο της συνολικής αναδιάρθρωσης της εκπαίδευσης με στόχο ένα πλήρως αποστειρωμένο από εργασιακά και μαθητικά δικαιώματα σχολείο. Ταυτόχρονα, τα σωματεία μπαίνουν για μια ακόμα φορά στο στόχαστρο. Η Κεραμέως
προωθεί συστηματικά τις ηλεκτρονικές εκλογές, με στόχο τη διάλυση του ζωντανού χαρακτήρα των σωματείων και την αποκοπή των εργαζομένων από τις συλλογικές διαδικασίες των Γενικών Συνελεύσεων, τον έλεγχο των σωματείων και φυσικά των αποφάσεών τους. Στόχος είναι η αποδυνάμωση των ιστορικών αγώνων του κλάδου μας, που αντιστάθηκε σθεναρά στις
αντιεκπαιδευτικές και αντεργατικές πολιτικές.
Η Εκπαιδευτική Παρέμβαση Α’ Πέλλας είναι ένα νεοσύστατο συνδικαλιστικό σχήμα στο νομό μας, που επιδιώκει μέσα από την ΕΛΜΕ μας να συσπειρώσει το σύνολο των συναδέλφων σε ένα αγωνιστικό σχέδιο για να αντιμετωπίσουμε και να λύσουμε όλα τα «μικρά» και «μεγάλα» ζητή ματα του κλάδου, δίνοντας απαντήσεις που δε θα συμβιβάζονται με την υποταγή ή την απλή μετρίαση της υπάρχουσας ασφυκτικής κατάστασης. Συμμετέχουμε στο ιστορικό δίκτυο των Παρεμβάσεων-Κινήσεων-Συσπειρώσεων, ακριβώς γιατί θεωρούμε ότι πρωτοστατεί διαχρονικά στην ανάδειξη και προάσπιση των συμφερόντων και των κατακτήσεων του κλάδου από τον ίδιο, με τον ίδιο και για τον ίδιο. Θέλουμε η Α’ ΕΛΜΕ Πέλλας να είναι ένα ζωντανό σωματείο, σημείο αναφοράς όλων των συναδέλφων για τα τοπικά και γενικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, με συχνές συνελεύσεις και συλλογικές διαδικασίες, με αντανακλαστικά και κινητοποιήσεις κόντρα στην αδράνεια, την υποταγή και την πελατειακή εξαίρεση «ολίγων και εκλεκτών» που προωθεί ο κυβερνητικός συνδικαλισμός της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ.
Γι’ αυτό με τη στήριξη της ψήφου σας διεκδικούμε μαζί με σας:
- Μόνιμους μαζικούς διορισμούς – μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών – πλήρη δικαιώματα στους αναπληρωτές. Όχι στο προσοντολόγιο και σε διαγωνισμό ΑΣΕΠ.
- Κατάργηση της Τράπεζας θεμάτων και της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.
- Μπλοκάρισμα & κατάργηση της αξιολόγησης (σχολικής μονάδας, ατομικής, μεντόρων/συντονιστών).
- Καμία σύνδεση της αξιολόγησης με τη μονιμοποίηση.
- Σχολείο πραγματικά δημόσιο και δωρεάν που θα περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες θέσεις εκπαιδευτικών και ανάγκες των μαθητών του.
- Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις.
- Κατάργηση του αντεργατικού νόμου Χατζηδάκη. Δεν θα επιτρέψουμε να μπουν στο γύψο τα συνδικαλιστικά μας δικαιώματα και οι ελευθερίες μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου