ΔΗΛΩΣΗ Κώστα
Διον. Κορδάτου*, Αντιπροέδρου
του Δ.Σ. Β’ ΕΛΜΕ Αιτωλ/νίας
Α’ Παρ. Παπαστράτου – Διαλέτη 7 –
1ος όρ. Αγρίνιο (γραφεία ΕΛΜΕ)
«Σχετικά
με τον Ηλεκτρονικό τρόπο εγγραφής σε
Λύκεια και ΕΠΑΛ και τα προσωπικά δεδομένα»
·
Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, για το αρχείο μαθητών κάνει λόγο ότι: «….δεν μπορούν να συλλέγονται πλείονα των καλυπτόμενων από τις
ισχύουσες διατάξεις προσωπικά δεδομένα των μαθητών….»
Πριν ακόμα ολοκληρωθεί η φετινή
σχολική χρονιά το Υπουργείο Παιδείας επιφύλαξε μια ακόμη οδυνηρή έκπληξη για
τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την
επίσπευση των εγγραφών των μαθητών με ηλεκτρονικό τρόπο (ΓΕΛ & ΕΠΑΛ), και
μάλιστα με τη χρήση των κωδικών του TaxisNet
της εφορίας και με καταλυτική ημερομηνία την 31η Μαΐου. Μια
διαδικασία που καταργεί το δικαίωμα της δωρεάν υποχρεωτικής εκπαίδευσης για
όλους και την απεμπόληση των υποχρεώσεων του κράτους προς τους πολίτες για τη
δωρεάν εξασφάλιση του αγαθού της γνώσης.
Δεν φτάνουν οι καθημερινές
δυσκολίες σε γονείς, μαθητές και καθηγητές στην εκπαιδευτική διαδικασία με τα
διαχρονικά μόνιμα θεσμικά-εκπαιδευτικά και λειτουργικά προβλήματα, που
αντιμετωπίζουν λόγω της εφαρμοζόμενης αντιλαϊκής εκπαιδευτικής πολιτικής αλλά και
της μνημονιακής υποτέλειας, συνεχώς προστίθενται νέα και τα οποία διαλύουν το ήδη
παραπαίον δημόσιο σχολείο.
Το Υπουργείο Παιδείας με
την αρ. πρωτ.
10645/ΓΔ4/23-01-2018 (ΦΕΚ 120, Β’) Υπουργική Απόφαση μεταξύ
των άλλων με το άρθρο 22 ουσιαστικά
καθιερώνει έναν νέο κεντρικό τρόπο εγγραφής
σε Λύκεια και ΕΠΑΛ, βασιζόμενο στην αρχιτεκτονική του πανοπτικού ελέγχου των σχολείων (συνεχή
επίβλεψη (-opticon) όλων (pan-)., απαξιώνοντας εξ αποστάσεως τον
θεσμό της σχολικής μονάδας τη διοίκηση και τους εκπαιδευτικούς. Γράφουν στα
παλαιότερα των υποδημάτων τους τις τοπικές συνθήκες που επικρατούν και τις
δυνατότητες κάθε οικογένειας με απώτερο στόχο την αποξένωση του γονέα και
κηδεμόνα του μαθητή από το σχολείο. Θεωρούν ότι έτσι θα ησυχάσουν από τους
«ενοχλητικούς» γονείς που απαιτούν καλύτερες συνθήκες και αναβαθμισμένο περιεχόμενο
εκπαίδευσης των παιδιών τους.
Ακόμα και οι εσωτερικές
εγγραφές δηλαδή από την Α’ τάξη στη Β’ και Γ’ τάξη από φέτος γίνονται ηλεκτρονικά για το σχολικό έτος
2018-2019 ! Όταν οι γονείς των μαθητών της Α’ ΓΕΛ πρέπει να δηλώσουν και την προτίμηση για θεωρητική ή τη
θετική κατεύθυνση, χωρίς κανείς να γνωρίζει αν θα υπάρχουν αυτές οι ομάδες
προσανατολισμού το Σεπτέμβριο ή θα αντικατασταθούν με κάτι άλλο και
δικαιολογημένα να διαμαρτύρεται η Ανώτατη
Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδος (ΑΣΓΜΕ) με ανακοίνωσή της.
Το ηλεκτρονικά
σύστημα δοκιμάστηκε πέρυσι πιλοτικά στα ΕΠΑ.Λ
και «πέτυχε» (εφόσον οδήγησε στο κλείσιμο δεκάδων τομέων και ειδικοτήτων σε όλη
την Ελλάδα συνολικότερα), με αποτέλεσμα το Υπουργείο να επιβάλει την επέκτασή
του και στο Γενικό Λύκειο, προφανώς για την ίδια «επιτυχία». Σταδιακά θα εφαρμοστεί σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης
ανακοινώνει ο κ. Υπουργός, όπου με αυτόν τον τρόπο θα συρρικνωθεί δραματικά
άμεσα η λυκειακή βαθμίδα, όπου αυτό για το νομό μας μεταφράζεται σε κλείσιμο
των περιφερειακών ΓΕ.Λ και ΕΠΑ.Λ και σε συγχωνεύσεις τμημάτων ακόμα και εντός
του Αγρινίου.
Είναι φανερό ότι ενώ μιλάνε για αναβάθμιση της Τεχνικής
Εκπαίδευσης, στην ουσία εφαρμόζουν απαρέγκλιτα τις οδηγίες ΟΟΣΑ και παράλληλα
εμπαίζουν το λαό και μάλιστα τα πιο χτυπημένα στρώματα.
Ενώ οι εγγραφές ξεκίνησαν στις 14 έως την 31η Μαΐου η
Υπουργική απόφαση που περιέχει τις μετακινήσεις και συγχωνεύσεις τομέων και
ειδικοτήτων, δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης στις 24 / 5 /2018. Επί
ένα δεκαήμερο, δηλαδή, οι εγγραφόμενοι καλούνταν να υπογράψουν την δήλωσή τους,
η οποία αναφερόταν σε προηγούμενη Υπουργική απόφαση, και η οποία περιείχε τους
μετακινούμενους τομείς και ειδικότητες στα αρχικά σχολεία τους, αλλά δεν
εμφανίζονταν στην ηλεκτρονική εφαρμογή. Η πρακτική αλλά και η αντίληψη αυτή της
διοίκησης της εκπαίδευσης και αντιδημοκρατική είναι αλλά και μη σύννομη. Η υπουργική απόφαση με Αριθ. Πρωτ.: Φ1α/73611/Δ4, 09-05-2018,
άρθρο 22 αναφέρει ότι η διαδικασία υποβολής «Ηλεκτρονικής Αίτησης Εγγραφής – Δήλωσης Προτίμησης» γίνεται μέσω της εφαρμογής e-εγγραφές
στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://e-eggrafes.minedu.gov.gr. Ακόμη
αναφέρει ότι για την είσοδο στην εφαρμογή, είναι απαραίτητοι οι κωδικοί
(taxisNet) μόνο του
γονέα ή του ιδίου μαθητή αρκεί να είναι ενήλικας.
Γιατί τα κάνουν όλα αυτά; Μήπως για
να βοηθήσουν τους γονείς και να μειώσουν τη γραφειοκρατία ή μήπως για να βάλουν
μεγαλύτερα εμπόδια στο δικαίωμα για δημόσια δωρεάν εκπαίδευση; Η πολιτική
ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας οφείλει να δώσει τις ανάλογες απαντήσεις στη
κοινωνία και ιδιαίτερα στην εκπαιδευτική κοινότητα. Να τους θυμίσουμε όμως ότι
αυτές οι νεωτεριστικές «ασάφειες», που υπεβλήθηκαν από τις προτεσταντικές ελίτ της
γερμανικής ΕΕ μοιάζουν περισσότερο με «μεταμοντέρνο» λοκ
άουτ απέναντι στην εύρυθμη λειτουργία όλων των
σχολείων που πρέπει να είναι ο στόχος όλων μας.,
στόχο έχουν να διαλύσουν ότι απέμεινε
από τον κοινωνικό ιστό της ελληνικής «Κοινότητας», Θέλουν να παραδώσουν τη νέα
γενιά στα «κάτεργα» της ευέλικτης κατάρτισης-μαθητείας και οι εργασιακές
σχέσεις να έρθουν στην εποχή αρχές 19ου αιώνα, του ασκούμενου
«κάλφα»!!! Αυτή είναι η συμφωνία με την τρόικα ‘θεσμοί» και με τα τρία (3)
μνημόνια που ψήφισαν οι εθνοσωτήρες μας.
Υπάρχει
παραβίαση των προσωπικών δεδομένων των γονέων-κηδεμόνων με τις ηλεκτρονικές
εγγραφές μαθητών με το TaxisNet;
Οι γονέας που επιχειρεί να συνδεθεί
με την εφαρμογή για τη δήλωση προτίμησης Λυκείου, ΕΠΑΛ ή τομέα και ειδικότητας διαπιστώνει
με μεγάλη του έκπληξη ότι μετά την είσοδο του μέσω TaxisNet μεταφέρεται στο πεδίο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων
Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε) και αφού πληκτρολογήσει τους προσωπικούς του κωδικούς
taxisnet, απαιτείται (αναγκαστικά) εξουσιοδότηση του χρήστη (αιτούμενου
γονέα-κηδεμόνα) προς την ΑΑΔΕ, για την
προσπέλαση των στοιχείων του, που τηρούνται στην Α.Α.Δ.Ε. για να προβεί σε
δήλωση εγγραφής στο σχολείο! Στο
θέμα αυτό τίθεται πλέον ζήτημα προσωπικών δεδομένων αφού με τον τρόπο αυτό
της εγγραφής μαθητών στο σχολείο παραχωρούνται σε τρίτους προς επεξεργασία τα προσωπικά
δεδομένα από την Δ.Ο.Υ. Ένα παράδειγμα: Δεν μπορεί κανένα άλλο άτομο
(θείος-κηδεμόνας κ.λ.π.) να εγγράψει τον μαθητή σε σχολείο εάν δεν ταιριάζουν
οι κωδικοί εισόδου του TaxisNet με του
γονέα ή στον ενήλικα μαθητή, που πρέπει αναγκαστικά να έχει κωδικούς, στην περίπτωση
όμως αυτή καταργείται ο θεσμός της κηδεμονίας, που για πολλούς λόγους πρέπει να
υφίστανται. Ποιος δηλαδή εγγυάται την παράνομη διασταύρωση στοιχείων αφού
οι κωδικοί γίνονται πλέον από προσωπικοί δημόσιοι με αποτέλεσμα με την εγγραφή του
μαθητή (μπορεί και σε σχολείο άλλης περιοχής από αυτό της κατοικίας του μαθητή)
να καταλήγει και σε κανέναν πρόστιμο λόγω οφειλών στο δημόσιο! Πως
είναι δυνατό η ΑΔΕΕ να παραχωρεί τη χρήση
αυτών των δεδομένων κάθε πολίτη; Όταν η άντληση αυτών των στοιχείων γίνεται
- παραχωρείται -«εκβιαστικά» από τον γονέα, προκειμένου να ανοίξει το
ηλεκτρονικό σύστημα της εφαρμογής της εγγραφής του παιδιού τους σε σχολείο,
μάλιστα μέσα στα ασφυκτικά χρονικά περιθώρια που ατυχώς έχουν τεθεί και για
ανθρώπους που δεν γνωρίζουν καν τη χρήση Η/Υ;
Με βάση όλων αυτών εκτιμώ ότι
προκύπτει μείζων νομικό θέμα παραβίασης προσωπικών δεδομένων από την
ηλεκτρονική εξουσιοδότηση και επικαλούμαι για την περίπτωση την υπ. αριθ. απόφαση 139/2014 / με αριθ. Πρωτ.
Γ/ΕΞ/5902/02-10-2014 της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού
Χαρακτήρα, όπου δέχεται ότι: «….δεν
μπορούν να συλλέγονται πλείονα των καλυπτόμενων από τις ισχύουσες διατάξεις
προσωπικά δεδομένα των μαθητών….» περεταίρω η ανεξάρτητη αρχή καλεί του Υπουργείο παιδείας στην
ουσία της απόφασης ….»να διαγράψει από το MySchool
τα επιπλέον προσωπικά δεδομένα που δεν προβλέπονται των ατομικών στοιχεία των
μαθητών….».
Τώρα πως δικαιολογεί αυτή την πρακτική η ΑΔΕΕ, να
παραχωρούνται τα φορολογικά ατομικά στοιχεία των γονέων των μαθητών για την
εγγραφή στο σχολείο, αξίζει κάποιας
νομικής διερεύνησης περαιτέρω από τις αρμόδιες ανεξάρτητες αρχές.
Η όλη διαδικασία των ηλεκτρονικών
εγγραφών από το Υπουργείο Παιδείας αποσκοπεί:
α) να συρρικνώσει το μαθητικό
δυναμικό των λυκείων.
β) να συγχωνεύσει τομείς και
ειδικότητες και να κλείσουν ΕΠΑΛ σε πρώτη φάση με μικρό αριθμό μαθητών
γ) να διαχειριστή κεντρικά τις
περιορισμένες πλέον ανάγκες για νέους διορισμούς εκπαιδευτικούς
δ) να συγκροτηθούν πολυπληθή τμήματα
των 27 μαθητών έτσι ώστε να πιάσουν τα μνημονιακά προαπαιτούμενα περικοπής στο
50% των λειτουργικών δαπανών στην εκπαίδευση.
ε) παρακάμπτει τους Συλλόγους Διδασκόντων
και οι Δ/νσεις εκπαίδευσης τις
στ) να στρέψει τους μαθητές στην
μαθητεία, των μεταγυμνασιακών ΙΕΚ
ζ) την έλεγχο των άμεσων φορολογικών
υποχρεώσεων των γονέων προς το δημόσιο κ.λ.π.
Πρέπει άμεσα:
- Το Υπουργείο Παιδείας τώρα να αναστείλει την απόφαση για ηλεκτρονικές εγγραφές στα ΓΕΛ-ΕΠΑΛ.
- Να δοθεί όλος ο απαραίτητος χρόνος στους μαθητές να ενημερωθούν για να επιλέξουν το σχολείο, τον τομέα και την ειδικότητα που θέλουν να φοιτήσουν μέχρι τον Σεπτέμβριο.
- Οι εγγραφές πρέπει να γίνονται στο σχολείο αυτοπροσώπως - Να ισχύσει ο προηγούμενος τρόπος εγγραφής για όλους τους μαθητές αλλά και σε όσους αποκτήσουν το δικαίωμα και μετά τις προβλεπόμενες ημερομηνίες.
- Να λειτουργήσουν όλα τα τμήματα, οι τομείς και οι ειδικότητες των ΕΠΑΛ με βάση τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών κι όχι την περικοπή δαπανών.
- Να εγκριθούν όλα τα ολιγομελή τμήματα τομέων και ειδικοτήτων.
- Να αποφανθεί η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα εάν οι ισχυρισμοί μου είναι βάσιμοι επί του θέματος.
- Να υπάρξει γνωμάτευση της νομικής υπηρεσίας της ΟΛΜΕ για τυχόν παραβίαση των προσωπικών δεδομένων με τις ηλεκτρονικές εγγραφές ΓΕΛ & ΕΠΑΛ μέσω του TaxisNet.
Αγρίνιο 28-5-2018
*Ο
Κώστας Κορδάτος
εκλέγεται με την Αγωνιστική Ενότητα Καθηγητών - Δίκτυο εκπ/κών παρεμβάσεων
ΦΩΤΟ: ΚΑΒΑΛΑ
18-20-5-2018 / 12ο Εκπαιδευτικό
Συνέδριο ΟΛΜΕ / ΟΜΙΛΙΑ Κώστα Κορδάτου εκπροσώπου Β’ ΕΛΜΕ
Αιτωλ/νίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου