συγκέντρωση

Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο ενάντια στα ιδιωτικά ΑΕΙ, Πέμπτη 15/2, 12μ, Προπύλαια (Αθήνα), Καμαρά (Θεσσαλονίκη) και σε όλη τη χώρα

Πέμπτη 24 Μαΐου 2018

H 30η Μάη 2018 και τρεις προτάσεις της Παρέμβασης που δεν βρήκαν 4η ψήφο στο ΔΣ της Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας Ένας απολογισμός

Εκπαιδευτική Παρέμβαση Αχαΐας, μέλος των Παρεμβάσεων ΔΕ και ΑΕΚ Δυτ. Ελλάδας

[Κατεβάστε την ανακοίνωση για διακίνηση σε μορφή pdf: Η 30η Μάη-και 3 προτάσεις της Παρέμβασης που δεν βρήκαν 4η ψήφο_Εκπ. ΠαρέμβασηΑΧ_25-05-2018]

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Ξεκινούν οι φετινές ενδοσχολικές και πανελλαδικές εξετάσεις σε λίγες μέρες και μας βρίσκουν τοπικά αντιμέτωπους με μια σφαγή στα τρία εσπερινά ΕΠΑΛ της πόλης μας και πανελλαδικά με ένα επικίνδυνο σχέδιο που εξυφαίνεται από συνομοσπονδίες, την λεγόμενη «Κοινωνική Συμμαχία» (ιστοσελίδα: https://socialalliance.gr/#).
Με προσωρινό πλαίσιο την ευρύτερη συνδικαλιστική και πολιτική «άμπωτη», η συγκρότηση του φετινού ΔΣ της Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας με την πρόταση της Εκπ. Παρέμβασης -που αποδέχτηκε το τοπικό Μέτωπο Αντίστασης Καθηγητών- λειτούργησε μέχρι σήμερα θετικά, παρότι το προεδρείο είναι μειοψηφίας (3 στους 7). Πάνω από το 60% την 4η ψήφο μέχρι σήμερα έχει δώσει η ΑΣΕ/ΠΑΜΕ, ενώ δύο φορές η Αγ. Συνεργασία (η μία για την επέτειο Τεμπονέρα). Έχουν υπάρξει και μερικές ομόφωνες αποφάσεις (όπως π.χ. για το θεατρικό της ΕΛΜΕ, τη μάχη ενάντια στη σφαγή των εσπερινών ΕΠΑΛ, κ.ά).
Οφείλουμε όμως να σας ενημερώσουμε ακόμα ότι το ΔΣ της ΕΛΜΕ βρίσκεται αντιμέτωπο και με την τράπεζα Eurobank, που προσπαθεί να υπεισέλθει στη συγκρότηση του ΔΣ εκβιάζοντας με τις εκεί αποταμιεύσεις του ταμείου της ΕΛΜΕ (ανασύροντας, για πρώτη φορά και χωρίς συνδικαλιστική νομική καταγγελία τον τρόπο συγκρότησης του ΔΣ, άρθρο του ν. 1264/1982)!!!

Οφείλουμε όμως να σας ενημερώσουμε και για τρεις κεντρικές προτάσεις της Εκπ. Παρέμβασης που δεν βρήκαν βάση -πέραν του Μετώπου- σε καμμία από τις άλλες τρεις παρατάξεις στο ΔΣ (ούτε δηλαδή της ΑΣΕ/ΠΑΜΕ). Πρόκειται κατά χρονολογική σειρά για το ζήτημα του μισθού, τα προβλήματα στις φετινές εξετάσεις στα σχολεία και φυσικά για το ρόλο της επικίνδυνης ετερόκλητης διαταξικής «Κοινωνικής Συμμαχίας», τα αντιδραστικά της αιτήματα και την «ημέρα δράσης» στις 30 Μάη (η ΑΔΕΔΥ με τη μορφή υπονομευμένης απεργίας).
Ι. Για το Μισθό
 Το Μέτωπο δέχτηκε την εισήγησή μας και περίμενε για μικρές παρατηρήσεις, η ΔΑΚΕ χρειαζόταν μελέτη (ακόμα την κάνει) και η Αγ. Συνεργασία θέλει μόνο κεντρικές αποφάσεις από ΟΛΜΕ – ΚΕΜΕΤΕ, την ώρα που ουδέποτε η πλειοψηφία της ΟΛΜΕ (ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΚ) έχει ανοίξει το ζήτημα στο επίπεδο που του αρμόζει!!! Την έχουμε στείλει και στα σχολεία εδώ και μήνες…
ΙΙ.  Για το ασφυκτικό πρόγραμμα των εξετάσεων Μαΐου – Ιουνίου του 2018 
(16/05/2018: Αποδοχή κατ’ αρχήν μόνο από το Μέτωπο. ΑΣΕ/ΠΑΜΕ αποδέχτηκε της ΟΛΜΕ, ενώ οι υπόλοιπες σιώπησαν).
«Οι φετινές εξετάσεις των μαθητών σε όλες τις βαθμίδες της ?βάθμιας εκπ/σης πλησιάζουν. Το Υπουργείο Παιδείας από πέρισυ ξεκίνησε να δοκιμάζει ανά βαθμίδα και φέτος ανά τάξη νέες πρακτικές. Αφήνουμε αυτή το φορά το ευρύτερο πλαίσο αλλαγών που ξεκινήσει το Υπουργείο και θα κριτικάρουμε μόνο τις αντιφάσεις και αδικίες των εξετάσεων προς τους μαθητές και κατ’ επέκταση τους καθηγητές/καθηγήτριες:
1) Τα μαθήματα των Λυκείων τελειώνουν στις 25 Μαΐου, ενώ των Γυμνασίων στις 31 Μαΐου. Το υπουργείο έχει «ξεχάσει» ότι υπάρχουν πολλά Γυμνάσια με Λυκειακές Τάξεις, Τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία με τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου, αλλά και μουσικά μαθήματα και εξετάσεις κατάταξης: Μπάχαλο!
2) Οι μαθητές όλων των τάξεων του Γυμνασίου και η Γ΄ ΓΕΛ εξετάζονται σε «τέσσερα» μαθήματα, ενώ οι Α΄ ΓΕΛ, Β΄ΓΕΛ, Α΄ΕΠΑΛ και Β΄ ΕΠΑΛ σε όλα σχεδόν τα μαθήματα: Αδικία!
3) Οι μαθητές της Γ΄ ΓΕΛ τελειώνουν μερικές μέρες πριν τις Πανελλαδικές, ενώ οι μαθητές της Γ΄ημερήσιων ΕΠΑ εξετάζονται σε πέντε έως εννέα μαθήματα ενδοσχολικά (κάποιες φορές δύο μαθήματα την ίδια μέρα) και χωρίς ουσιαστικά μέρες ξεκούρασης: Αδικία!
4) Οι αδικημένοι  μαθητές /τριες της Α΄ τάξης των ΓΕΛ οφείλου να γράψουν 13 μαθήματα σε 10 μέρες, ενώ της Β΄16 μαθήματα σε 10 μέρες: Απάνθρωπη εντατικοποίηση!
5) Ενώ στα Γυμνάσια τα μαθήματα είναι πέντε στη μορφή του τέσσερα (κλάδοι Νέων Ελληνικών την ίδια μέρα) ο χρόνος είναι ασφυκτικός από Παρασκευή 1-6 έως Τετάρτη 6-6,  δεν σκέφτηκαν να σταματήσουν λίγες μέρες νωρίτερα. Ένας λόγος ακόμα; Η έλλειψη προσωπικού λόγω μείωσης των εκπαιδευτικών σχεδόν στο 1/3 από το 2010: Αντιπαιδαγωγική και αντιεκκπαιδευτική χειραγώγηση!
6) Και ενώ το 1/3 των καθηγητών εργάζεται από 2 έως και 5 διαφορετικά σχολεία, δεν έχει προβλεφθεί ο χρόνος εντός των διπλών μαθημάτων και για τις προφορικές εξετάσεις μαθητών/μαθητριών λόγω … ΚΕΔΥ: Απόμακρη γραφειοκρατία!
7) Εκτός από τα μαθήματα, μαθητές και καθηγητές θα εξεταστούν χωρίς καθαρό μυαλό και για όλους αυτούς τους λόγους, εκτός από τις γνώσεις: Πρότυπο του ΟΟΣΑ! 
  • Καταγγελουμε τη στάση του Υπουργείου.
  • Καλούμε τον κλάδο να ετοιμάζεται για ένα μεγαλειώδη αγώνα με τους μαθητές και τους γονείς τους στην ίδια όχθη!»
ΙΙΙ. Αντιδραστική «Κοινωνική Συμμαχία» και ημέρα δράσης στις 30 Μάη με απεργία της ΑΔΕΔΥ
Βάλαμε το θέμα στα δύο προηγούμενα ΔΣ. Δεν βρήκαμε ανταπόκριση από την ΑΣΕ/ΠΑΜΕ (Αγ. Συνεργασία και ΔΑΚΕ ακολουθούν τις παρατάξεις τους σε ΟΛΜΕ, ΑΔΕΔΥ). Έτσι το ΔΣ της Α΄ ΕΛΜΕ για πρώτη φορά (;) δεν έχει ανακοίνωση για την «ημέρα δράσης»/«απεργία» στις 30 Μάη!  Βάλαμε δύο κεντρικά σημεία που δεν αποδέχτηκε η ΑΣΕ ώστε να υπερβούμε πραγματικά το πλαίσιο της κοινωνικής συμμαχίας -που είναι εργοδοτικό και αποπροσανατολιστικό- και προωθείται ερήμην των εργαζομένων και του λαού, και ενάντια εν τέλει στα συμφέροντά του: 1). Να καταγγείλλουμε αναλυτικά την «κοινωνική συμμαχία» και να καλέσουμε το ΔΣ της ΟΛΜΕ και την ΕΕ της ΑΔΕΔΥ να αποσυρθούν απ΄αυτή. 2) Να συζητήσουν τα σωματεία που δεν σχετίζονται με τους σχεδιασμούς της πλειοψηφίας της ΑΔΕΔΥ και να σχεδιάσουν από τα κάτω ένα νέο σχέδιο αποκάλυψης. Έτσι αρχικά να σπάσουμε τοπικά την «κοινωνική συμμαχία» και  την «εθνική μέρα δράσης» και με νέες μορφές δράσης πέραν της κυκλικής πορείας στο κέντρο της Πάτρας.
Τι είναι περιληπτικά η πρόσφατη «Κοινωνική Συμμαχία»;
Κυβέρνηση, ΟΟΣΑ, Ε.Ε, Δ.Ν.Τ προωθούν αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις με τους μηδενικούς διορισμούς, με το ν/σχ για τις νέες δομές τεμαχίζουν τους συλλόγους διδασκόντων, αποδομούν την ειδική αγωγή, επαναφέρουν με νέο σχέδιο την αξιολόγηση μέσω της κουλτούρας και όλων των νυν και επόμενων στελεχών, με τη νέα έκθεση του ΟΟΣΑ που προβάλλει την αυτονομία της σχολικής μονάδας και τη λειτουργία της με όρους επιχείρησης.
Η ΓΣΣΕ-ΑΔΕΔΥ για την υλοποίηση των προηγούμενων ξεκινά οργανωμένα και με συνεργασία με εργοδοτικούς φορείς. Είναι μια ποιοτική, αντιδραστική τομή, σε συνέχεια της υποστήριξης από τη ΓΣΕΕ του ΝΑΙ στο δημοψήφισμα και στοχεύει μακριά. Ξεκίνησε από τη διαμόρφωση επιθετικού, απεργοσπαστικού μπλοκ από τις 12 Γενάρη μπροστά στα μέτρα της 3ης, τότε, αξιολόγησης  και εξελίσσεται με τη διαμόρφωση  του μπλοκ της «κοινωνικής συμμαχίας» με αιτήματα πλήρως προσαρμοσμένα στα ματωμένα πλεονάσματα, στην «ανάπτυξη» της επιχειρηματικότητας και του κεφαλαίου, στο δημοσιονομικό σφαγείο της ΕΕ και του ΔΝΤ.
Αυτή η συγκρότηση από ΓΣΣΕ- ΑΔΕΔΥ αποτελεί μια πρωτοφανή αντισυνδικαλιστική και αντεργατική εκτροπή, εξαιρετικά επικίνδυνη για το ίδιο το παρόν και το μέλλον του συνδικαλιστικού κινήματος συνολικά αφού αναιρεί τη βασική ουσία ύπαρξης των συνδικάτων που είναι η οργάνωση των εργαζομένων στη βάση της υλικής πραγματικότητας και της ταξικής τους θέσης.  Έτσι αποφάσισαν μέσα στις εξετάσεις αλλά πριν την 4η αξιολογηση, μια αντιδραστική «απεργία» και με «διαταξικά» και με «ρεφορμιστιά»  αιτήματα, σκόπιμα διατυπωμένα ώστε να καλύπτουν τους εργοδότες.
Στηρίζει το ιδεολόγημα της «εθνικής ενότητας», καλεί στην εθνική συναίνεση για να «θέσουμε την πατρίδα μας στην πρώτη γραμμή με σκοπό την παλινόρθωση της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας». Με αυτή την έννοια απαιτείται αντίστοιχη τομή και στη δική μας δράση, συνειδητοποίηση των κινδύνων στρατηγικής ήττας από την ανοχή σε μια τέτοια προσπάθεια. Προσπαθώντας να συγκροτήσουμε πραγματικό κίνημα, με δημοκρατία και αγωνιστικότητα, προσπαθώντας ν’ ανοίξουμε το δρόμο για νικηφόρες διεκδικήσεις θα σταθούμε απέναντί τους. Απέναντι σ’ αυτούς και στα αφεντικά τους (ΣΕΒ, ΕΕ, Κυβέρνηση και μνημονιακή αντιπολίτευση).
Τι κάνουμε;
Α) Καλούμε τους συναδέλφους στην συγκέντρωση στο Εργατικό Κέντρο 10.30 πμ στις 30 Μάη (απ’ όπου έχουν «εξοβελιστεί» οι δυνάμεις της «Κοινωνικής Συμμαχίας») και αναμένουμε να δούμε αν υφίσταται προχωρημένο σχέδιο των δυνάμεων του ΠΑΜΕ. Όχι στις φιέστες. Απεργούμε για την εργασία, τον μισθό, τη σύνταξη, το δημόσιο σχολείο με όλη τη γνώση και για όλα τα παιδιά.
Β) Καλούμε ομοειδείς δυνάμεις κατ’ αρχήν στα πρωτοβάθμια συνδικάτα της περιοχής μας για συγκρότησης ευρύτερης Πρωτοβουλίας πέρα από το αντιδραστικό σχέδιο της «κοινωνικής Συμμαχίας» και το διαφαινόμενο απαλό σχέδιο του ΠΑΜΕ.
Γ) Προτείνουμε γενική απεργία, με ταξικό περιεχόμενο και όρους βάσης (όπως πρωτόλεια έδειξε η απεργία της 12 Γενάρη), στις 21/6 (ή λίγες μέρες πριν) που θα συνέλεθει το EUROGROUP για τις οριστικές αποφάσεις (4η αξιολόγηση).
Πάτρα, 25-05-2018, https://eparemvasiax.wordpress.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου