15-1-2024
Συνεχίζουμε! Νέο πανελλαδικό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο Πέμπτη 18/1 στις 12μμ στα Προπύλαια! Το νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια είναι η ταφόπλακα για την δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση! Να μην ψηφιστεί!
Να σημάνει συναγερμός!
Όλες και όλοι Πέμπτη 18/1, 12μμ Προπύλαια
διευκολυντική στάση εργασίας 1 με 4 ώρες έως και την λήξη του ωραρίου του διευρυμένου ολοήμερου προγράμματος
Νομοσχέδιο αντιδραστική τομή για την τριτοβάθμια εκπαίδευση φέρνει η κυβέρνηση της ΝΔ. Ένα νομοσχέδιο που κεντρικό στόχο έχει να εμπορευματοποιήσει πλήρως και την τριτοβάθμια εκπαίδευση, παρακάμπτοντας το άρθρο 16 του Συντάγματος που απαγορεύει την ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ, μέσω του άρθρου 28 που προβλέπει ότι οι διακρατικές συμφωνίες και το ευρωπαϊκό δίκαιο υπερτερούν του ελληνικού συντάγματος.
Με τον τρόπο αυτό χρησιμοποιείται η νομοθεσία της ΕΕ -που προβλέπει την ύπαρξη ιδιωτικών πανεπιστημίων με πλήρη επαγγελματική και ακαδημαϊκή αναγνώριση- ώστε να ιδρυθούν ιδιωτικά πανεπιστήμια στην Ελλάδα κυρίως μέσω των παραρτημάτων των ξένων πανεπιστημίων και έτσι να παρακαμφθεί το άρθρο 16 του Συντάγματος που τα απαγορεύει. Η κυβέρνηση δεν κρατά πλέον κανένα πρόσχημα. Κάνει λόγο για «σπάσιμο του κρατικού μονοπωλίου στην εκπαίδευση», φανερώνοντας με τον πλέον κυνικό τρόπο την αντίληψη που έχει για την παιδεία, ως εμπορικό προϊόν και όχι ως κοινωνικό αγαθό παρεχόμενο δημόσια και δωρεάν σε όλες και όλους.
Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι ο ανταγωνισμός θα αναβαθμίσει τα δημόσια πανεπιστήμια. Η πραγματική ζωή τους διαψεύδει πλήρως.
Με την «απελευθέρωση της αγοράς εκπαίδευσης» τα δημόσια πανεπιστήμια:
- Θα καλεστούν να υιοθετήσουν όλα τα κριτήρια των ιδιωτικών ΑΕΙ προκειμένου να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στον ανταγωνισμό μαζί τους. Ήδη τα πανεπιστήμια στρέφονται στην αναζήτηση ιδίων πόρων από ιδιώτες, ανοίγοντας την κερκόπορτα για επιβολή διδάκτρων σε μεταπτυχιακά, σε θέσπιση βιομηχανικών διδακτορικών κ.λπ. και κυρίως κατευθύνοντας τις σπουδές σε τέτοιους προσανατολισμούς ώστε να ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες ανάγκες των επιχειρήσεων που είναι και οι χορηγοί τους. Και φυσικά το επόμενο βήμα είναι η θέσπιση διδάκτρων και στα προπτυχιακά προγράμματα «όπως στο εξωτερικό».
- Αλλάζει εντελώς τον χάρτη των επαγγελματικών δικαιωμάτων και για το εκπαιδευτικό προσωπικό. Κατά αυτό τον τρόπο η ύπαρξη πολλαπλών πτυχίων για το ίδιο γνωστικό αντικείμενο και ο κατατεμαχισμός των επαγγελματικών δικαιωμάτων εν τέλει καταλήγει να συμπιέζει όλα τα δικαιώματα προς τα κάτω, με τα επί πληρωμή πτυχία των ιδιωτικών κολλεγίων να ανταγωνίζονται αυτά των δημοσίων.
- Καταργείται επί της ουσίας η δημόσια και δωρεάν παιδεία μια και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια δεν θα είναι προσβάσιμα για την συντριπτική πλειοψηφία των λαϊκών οικογενειών αφού δε θα μπορούν να ανταποκριθούν στα δίδακτρα. Στις ΗΠΑ με τα επίσημα στοιχεία, τα δάνεια φτάνουν στο εξωφρενικό ποσό των 1,77 τρις ενώ στην Κύπρο τα δίδακτρα φτάνουν τα 10.000€ το χρόνο!
- Σύμφωνα με τους κανονισμούς της ΕΕ όταν ένας «δημόσιος» και ένας ιδιωτικός φορέας συνυπάρχουν στο πλαίσιο μιας «αγοράς» (στην περίπτωσή μας η αγορά «εκπαιδευτικών υπηρεσιών») τότε απαγορεύεται κάθε κρατική ενίσχυση/επιδότηση στο όνομα της ισότητας στον «ανταγωνισμό». Έτσι μπαίνει μια βόμβα στα θεμέλια της δωρεάν παιδείας, αφού ανά πάσα στιγμή η κρατική επιδότηση που εξασφαλίζει την δωρεάν πρόσβαση μπαίνει σε αμφισβήτηση.
Η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων μας αφορά!
Τεράστιες θα είναι οι επιπτώσεις από την ίδρυση ιδιωτικών – μη κρατικών πανεπιστημίων στα επαγγελματικά δικαιώματα χιλιάδων αποφοίτων μεταξύ των οποίων και των χιλιάδων μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Η αγορά των λεγόμενων προσόντων και πιστοποιήσεων (που εκτοξεύτηκε με τον ν. Γαβρόγλου) γενικεύεται και στο βασικό πτυχίο. Χιλιάδες συνάδελφοι και συναδέλφισσες που τελείωσαν το δημόσιο πανεπιστήμιο και που εργάζονται ως αναπληρωτές/τριες με βάση το βασικό τους πτυχίο, συγκεντρώνοντας προϋπηρεσία, θα δουν μέσα σε μια μέρα τα πτυχία τους να εξισώνονται με το κάθε λογής ίδρυμα – κολλέγιο – ιδιωτικό ΑΕΙ το οποίο θα δίνει πτυχία που θα αποκτώνται μέσω διδάκτρων. Θα γιγαντωθεί ο ανταγωνισμός μεταξύ των αποφοίτων δημόσιων κι ιδιωτικών πανεπιστημίων για μια θέση στους πίνακες και η πίεση για τον απεχθή διαγωνισμό του ΑΣΕΠ ως μέθοδο προσλήψεων. Τέτοιο άνοιγμα της αγοράς εργασίας εκπαιδευτικών θα επιφέρει πολύ σοβαρές αλλαγές σε όλο το προσωπικό της εκπαίδευσης, μόνιμο και ελαστικά εργαζόμενο πολύ δε περισσότερο στα πλαίσια της κατίσχυσης της αξιολόγησης.
Εμείς οι εκπαιδευτικοί του δημόσιου σχολείου βιώνουμε ήδη τις αντιδραστικές αλλαγές που επιχειρούνται στην εκπαίδευση, γνωρίζουμε τα αποτελέσματα του σχολείου που λειτουργεί ως αυτόνομη επιχειρηματική μονάδα που ανταγωνίζεται τις άλλες, κατηγοριοποιημένη και συνεχώς αξιολογούμενη ώστε να υπερισχύσει σε αυτό τον ανταγωνισμό, που δεν λειτουργεί με βάση τις ανάγκες μαθητών και φοιτητών αλλά με βάση τις ανάγκες της αγοράς εργασίας ως βασικό στοιχείο για την επιβίωση της.
Το νομοσχέδιο – έκτρωμα της κυβέρνησης το επιστρέφουμε ως απαράδεκτο και το θεωρούμε αιτία πολέμου! Να μην κατατεθεί. Έχουμε χρέος ως εκπαιδευτικοί στη νέα γενιά να αντιπαλέψουμε τόσο τη δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων όσο και την επιχειρηματική λειτουργία του Δημόσιου Πανεπιστημίου.
Το 2006-2007, την τελευταία φορά που η κυβέρνηση της ΝΔ είχε επιχειρήσει να αναθεωρήσει το άρθρο 16, βρήκε απέναντί της εκατοντάδες κατειλημμένες σχολές πανελλαδικά και χιλιάδες φοιτητές και εκπαιδευτικούς στους δρόμους.
Το ίδιο θα συμβεί και τώρα αν επιχειρήσει να φέρει αυτό το νομοσχέδιο στη βουλή
Να οργανώσουμε την αντεπίθεσή μας!
Το εκπαιδευτικό κίνημα, οι φοιτητικοί σύλλογοι, όλες οι ΣΕΠΕ και οι ΕΛΜΕ, η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ, να οργανώσουμε πανεκπαιδευτικό μαζικό πολύμορφο αγώνα με σχέδιο, επιμονή και διάρκεια ενάντια στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης. Να συγκροτηθεί μέτωπο παιδείας με το φοιτητικό, εκπαιδευτικό και εργατικό κίνημα, να δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις για την υπεράσπιση της δημόσιας δωρεάν παιδείας. Δεν υπάρχουν περιθώρια καθυστερήσεων.
Με βασικές διεκδικήσεις την υπεράσπιση της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης, να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο ίδρυσης των ιδιωτικών πανεπιστημίων, για αυξήσεις στους μισθούς (πρώτος καθαρός μισθός 1200 ευρώ, αναπροσαρμογή όλων των ΜΚ με βάση το νέο κατώτατο καθαρό/13ος-14ος/επιστροφή ΜΚ/αφορολόγητο 12.000 ευρώ και 4.000 για κάθε παιδί), συνεχής αύξηση-αναπροσαρμογή των μισθών με βάση τον τιμάριθμο, καταπολέμηση της ακρίβειας (κατάργηση ΦΠΑ στα βασικά είδη/χρηματιστήριο ενέργειας/κρατικοποιήσεις/πλαφόν στις τιμές της ενέργειας), το ωράριο (μείωση ωραρίου νηπιαγωγών και εκπαιδευτικών ολιγοθεσίων), τη σύνταξη (με 30 χρόνια στα 55 και 58), ενάντια στην αξιολόγηση κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου, την άμεση και ακώλυτη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων, τη μόνιμη και σταθερή εργασία με μαζικούς διορισμούς με πτυχίο προϋπηρεσία-κατάργηση προσοντολογίου και όχι ΑΣΕΠ, την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και τη διεκδίκηση της δημοκρατικής συλλογικής λειτουργίας του κόντρα στον αυταρχισμό και την πειθάρχηση!
Προτείνουμε:
-24ωρη απεργία στις 25 Γενάρη (ενδεικτική ημερομηνία) με γύρο ΓΣ αμέσως μετά για νέα απεργιακή κλιμάκωση μέσα στον Φλεβάρη
- Κήρυξη Α/Α από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας
-Πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα με κεντρικό σύνθημα Η εκπαίδευση δεν είναι εμπόρευμα/Όχι στο νομοσχέδιο για την ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων-Όχι στην αξιολόγηση σχολείων κι εκπαιδευτικών-Όχι στις εξετάσεις PISA/Αποκλειστικά Δημόσια και Δωρεάν Εκπαίδευση
- Καλούμε τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ΔΟΕ και ΟΛΜΕ καθώς και ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ να καλέσουν τις/τους διευθυντ(ρι)ες να δηλώσουν Α/Α από την ατομική αξιολόγηση και να μην αξιολογήσουν όταν τους καλέσει το υπουργείο
- μεγάλη συγκέντρωση σε γήπεδο-θέατρο των νεοδιόριστων της Αττικής που υπογράφουν Α/Α ώστε να δοθεί πανελλαδικό μήνυμα ότι υπάρχουν χιλιάδες σε αυτή τη μάχη κι έτσι να τους ενισχύσουμε σε περιοχές που οι νεοδιόριστοι είναι μόνοι
- ακύρωση εξετάσεων PISA
- κινητοποιήσεις και μεγάλα γεγονότα για τα ζητήματα των μισθών, προβολή της πραγματικής εικόνας των εξαιρετικά χαμηλών μισθών των εκπαιδευτικών
Απαιτούμε:
- Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία και σύγχρονες σπουδές.
- Όχι στην κατάργηση του άρθρου 16 - όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια.
- 15% για την παιδεία από τον κρατικό προϋπολογισμό.
- Όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα στο πτυχίο. Κατάργηση του του ν.4589/19.
- Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους/δουλειά με δικαιώματα.
- Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και της ΕΒΕ
- Άμεση επανακατοχύρωση του πανεπιστημιακού ασύλου.
- Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και ΕΕΠ - ΕΒΠ σε Α/θμια και Β/θμια/Μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτ(ρι)ών αποκλειστικά με το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία. Κατάργηση όλου το νομοθετικού πλαισίου της σημερινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων που μας μετατρέπει σε εκπαιδευτικούς – λάστιχο (προσοντολόγιο-ν.4589 του ΣΥΡΙΖΑ, ν.4692/20 της ΝΔ). Καμία σκέψη για γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Κατάργηση της ελαστικής εργασίας.
- Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου για την αξιολόγηση στα σχολεία (ν. 4692/2020, ν.4823/21, διατάξεις για εσωτερικό κανονισμό), που οδηγεί στην υποβάθμιση των σχολείων και στην παραπέρα κατηγοριοποίηση. Όχι στην εμπορευματοποίηση/κατηγοριοποίηση των σχολείων και τη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών. Παιδαγωγική δημοκρατία και ελευθερία στο σχολείο. Πρόγραμμα δημόσιας και δωρεάν επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, επιστημονικά καταρτισμένο με βάση τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες.
Αυτό το νομοσχέδιο δε θα ψηφιστεί!
Πανεκπαιδευτικός Αγώνας Διαρκείας για τα δικαιώματά μας στο μισθό, στην εργασία, στη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ
Η πρόεδρος Η γραμματέας
Τάσσου Δήμητρα Κάιλα Μυρσίνη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου