Κανένας/καμία εκπαιδευτικός δεν υποχρεούται να παρέχει τηλεκπαίδευση από το σπίτι του/της – Κανένας/καμιά συνάδελφος/ισσα δεν υποχρεούται να μεταβεί σε ΚΛΕΙΣΤΑ σχολεία με δική του ευθύνη!
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ η κυβέρνηση να λάβει μέτρα για την προστασία όλων από τις έντονες καιρικές συνθήκες. Κανένα σπίτι χωρίς ρεύμα και θέρμανση, κανένας/καμιά αποκλεισμένος/η και εκτεθειμένοι/ες στον χιονιά!
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ σχολεία ΑΝΟΙΧΤΑ με θέρμανση, με τους/τις εκπαιδευτικούς και τα παιδιά στο φυσικό τους χώρο όχι πίσω από κάμερες!
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ εκπαίδευση που δεν αποκλείει αλλά αντίθετα διασφαλίζει την ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών και μαθητριών μας.
ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Με μία νέα κακοκαιρία να βρίσκεται σε εξέλιξη, για ακόμη μία φορά κυβέρνηση, ΥΠΑΙΘ και Περιφέρεια έθεσαν σε ισχύ τον «άριστα» προετοιμασμένο κρατικό μηχανισμό. Η απάντηση σε κάθε περίπτωση είναι ατομική ευθύνη (μηνύματα και αναρτήσεις για αποφυγή άσκοπων μετακινήσεων, πρόστιμα για αλυσίδες και χιονοκουβέρτες) και παντελής απουσία πραγματικών μέτρων ώστε κανείς και καμιά να μη βρεθεί εκτεθειμένος/η στις δύσκολες καιρικές συνθήκες. Σε αυτό το πλαίσιο, με ανακοίνωση του Δήμου Φυλής, τα σχολεία αύριο Τρίτη 30/1/2024 θα παραμείνουν κλειστά ενώ με εγκύκλιο, ανακοινώθηκε η πραγματοποίηση τηλεκπαίδευσης για τις περιοχές που θα ανασταλεί η δια ζώσης λειτουργία των σχολείων.
Με βάση τα παραπάνω, διευκρινίζουμε τα εξής:
- Κανένας/καμία εκπαιδευτικός δεν υποχρεούται να παρέχει τηλεκπαίδευση από το σπίτι του/της.
- Υπενθυμίζουμε σε κάθε περίπτωση ότι οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να χρησιμοποιούν τη δική τους υλικοτεχνική υποδομή (Η/Υ, σύνδεση στο διαδίκτυο), καθώς ο ν.4807/21 που ορίζει το θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας ορίζει ότι: «Η υπηρεσία του φορέα που είναι αρμόδια για την παροχή εξοπλισμού και την πληροφοριακή υποστήριξη, προμηθεύει τον υπάλληλο με τον απαραίτητο και κατάλληλο για την αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων του μέσω τηλεργασίας, τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό και τεχνολογική συσκευή (εφεξής «Σταθμός Τηλεργασίας») και παρέχει υποστήριξη για την εγκατάστασή του, εφόσον τούτο είναι επιθυμητό από τον υπάλληλο…».
- Θυμίζουμε παράλληλα και την καταδικαστική για το Υπουργείο Παιδείας και την εταιρία Cisco, απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (στις 16/11/2021, με την 50/2021) για τη διακινδύνευση – παραβίαση των Προσωπικών Δεδομένων».
- Επομένως, καμία μορφή τηλεκπαίδευσης δεν μπορεί να παρέχεται από το χώρο της οικίας μας, με δικό μας εξοπλισμό και πληρωμένη από τον ελάχιστο μισθό μας σύνδεση (ακόμη και αν τα διαθέτουμε).
- Ο χώρος του σχολείου παραμένει ο χώρος εργασίας μας και μέσα σε αυτόν παρέχουμε το έργο μας. Όταν τα σχολεία μας είναι κλειστά δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί καμία τηλεκπαίδευση, ούτε από τα σχολεία ούτε από τα σπίτια. Κανείς δεν μπορεί να μας υποχρεώσει να μεταβούμε σε κλειστό σχολείο με δική μας ευθύνη, όταν δεν υπάρχει εγγύηση ασφάλειας για την προσέλευσή μας.
- Αν το Υπουργείο έχει αντίθετη άποψη, είναι υποχρεωμένο να δηλώσει με σαφήνεια, πως τα σχολεία είναι ανοιχτά και ασφαλή για τους/τις εκπαιδευτικούς για να προσέλθουν σε αυτά προκειμένου να παρέχουν τις υπηρεσίες τηλεκπαίδευσης. Είναι ευθύνη του ΥΠΑΙΘ και των Δ/νσεων Εκπαίδευσης να μην κινδυνεύσει κανένας/καμιά συνάδελφος/ισσα.
Αρκετά με τον εμπαιγμό της τηλε –«εκπαίδευσης»!
Η τακτική του Υπουργείου να βάζει σε λειτουργία την τηλεκπαίδευση για χρονικό διάστημα μιας ή δυο ημερών δεν στοχεύει στη στήριξη των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών. Επιτέλους ας σταματήσει η κοροϊδία και οι επικοινωνιακές τακτικές από την πλευρά του ΥΠΑΙΘ και της Κυβέρνησης στην προσπάθειά τους να αποκρύψουν το γεγονός των χιλιάδων χαμένων ωρών λόγω έλλειψης εκπαιδευτικού προσωπικού, ότι έχουν αφήσει ανοχύρωτα τα σχολεία με δεκάδες προβλήματα συντήρησης, θέρμανσης, εξοπλισμού.
Αν το Υπουργείο πραγματικά ενδιαφερόταν για το δημόσιο σχολείο και τα δικαιώματα των παιδιών θα είχε φροντίσει να καλύψει τα χιλιάδες κενά που υπάρχουν μέσα στη μέση της χρονιάς, να μειώσει τον αριθμό των παιδιών στην τάξη, δεν θα υπονόμευε τις δομές ειδικής αγωγής, θα έπαιρνε μέτρα για να ενισχυθεί η ενισχυτική διδασκαλία.
Η τηλε –«εκπαίδευση» δεν είναι εκπαίδευση!
Δε θα κουραστούμε να λέμε ότι ΤΙΠΟΤΕ δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ζωντανή εκπαίδευση! Οι εκπαιδευτικοί απαντάμε ότι δεν υπάρχει καμιά δικαιολογία, ούτε ένα παιδαγωγικό επιχείρημα για να λειτουργήσει η τηλε-«εκπαίδευση», όταν οι συνέπειές της πλέον στη γνωστική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών είναι αποδεδειγμένα καταστροφικές! Το παιχνίδι στο χιόνι και η κίνηση θα έχει απείρως ευεργετικότερα αποτελέσματα για τα παιδιά από την καθήλωση στον υπολογιστή ή σε ένα κινητό!
Όσο κι αν το υπουργείο θέτει τις βάσεις για νομιμοποίηση και μονιμοποίηση της τηλεκπαίδευσης ως ισότιμης εκπαιδευτικής διαδικασίας, προχωρώντας με έναν ακόμη τρόπο στην αποδόμηση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης, οι εκπαιδευτικοί συνεχίζουμε να τονίζουμε ότι στο ΜΟΝΟ που συμβάλλει είναι η όξυνση των κοινωνικών ανισοτήτων μέσω του αποκλεισμού των φτωχότερων κοινωνικών στρωμάτων και των μαθητ(ρι)ών με αναπηρία ή με μαθησιακές δυσκολίες, στην καταπάτηση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών μας! Δε νομιμοποιείται η συνέχιση της υποτιθέμενης «κανονικής» λειτουργίας του σχολείου, πολύ περισσότερο όταν ένα μέρος των μαθητ(ρι)ών του αποκλείεται από αυτή! Τεράστιες είναι οι συνέπειες για τα παιδιά Ρομά στην περιοχή μας που η προηγούμενη εμπειρία τα πέταξε κυριολεκτικά εκτός από κάθε επαφή με το σχολείο που αποτελεί σημείο αναφοράς για αυτά! Δεν μπορεί να θεωρείται φυσιολογικό ένα μέρος των μαθητών «να μαθαίνουν» ή «να προχωρούν στην ύλη» μέσω μιας φωνής στο κινητό τους.
Τα νοικοκυριά ήδη στενάζουν κάτω από το τεράστιο κόστος κάλυψης των ειδών πρώτης ανάγκης! Αν η κυβέρνηση «των αρίστων» και το ΥΠΑΙΘ ενδιαφερόταν, δεν θα είχαν καταδικάσει την κοινωνία σε φτώχεια και τα σπίτια των μαθητ(ρι)ών και των εκπαιδευτικών θα είχαν επαρκή θέρμανση, τα σχολεία μας θα άνοιγαν με ασφάλεια!
Απαιτούμε Κυβέρνηση, Δήμοι και Περιφέρειες να φροντίσουν για ασφαλή, ζεστά και προσβάσιμα σχολεία, ώστε όλοι εκπαιδευτικοί και μαθητ(ρι)ές να βρισκόμαστε στον φυσικό μας χώρο! Ζητάμε εκπαίδευση ζωντανή και όχι πίσω από κάμερες, ζητάμε εκπαίδευση που δεν αποκλείει αλλά αντίθετα διασφαλίζει την ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών και μαθητριών μας. ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
– Καταγγέλλουμε την τακτική της κυβέρνησης, καλούμε τους εκπαιδευτικούς του συλλόγου μας να μην πραγματοποιήσουν τηλεκπαίδευση!
– Να δοθεί έκτακτη άδεια, με 100% αποζημίωση, στους γονείς όπου θα είναι κλειστά τα σχολεία των παιδιών τους.
– Καλούμε τη ΔΟΕ να πάρει σαφή θέση ενάντια στις εξελίξεις αυτές, να καλύψει συνδικαλιστικά τους εκπαιδευτικούς και να χρησιμοποιήσει κάθε συνδικαλιστικό μέσο για τη διεκδίκησή του!
Στις περιπτώσεις που ασκηθούν πιέσεις στα σχολεία από δ/ντες-ντριες/προϊσταμένες-ους για παροχή τηλεκπαίδευσης παρά τα παραπάνω δεδομένα οι εκπαιδευτικοί μπορούν να απαντούν με την παρακάτω δήλωση:
Σας ενημερώνω ότι λόγω της απόφασης του Δημάρχου Φυλής κ.Παππού περί διακοπής της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Αττική την Τρίτη 30 Ιανουαρίου 2024, αδυνατώ να εισέλθω στον χώρο του σχολείου και να καλύψω το ωράριό μου με διδασκαλία στη φυσική τάξη. Επιπλέον υπενθυμίζεται ότι με βάση το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για την τηλεργασία ορίζεται ότι «Η υπηρεσία του φορέα που είναι αρμόδια για την παροχή εξοπλισμού και την πληροφοριακή υποστήριξη, προμηθεύει τον υπάλληλο με τον απαραίτητο και κατάλληλο για την αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων του μέσω τηλεργασίας, τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό και τεχνολογική συσκευή (εφεξής «Σταθμός Τηλεργασίας») και παρέχει υποστήριξη για την εγκατάστασή του, εφόσον τούτο είναι επιθυμητό από τον υπάλληλο…».
Τέλος, για κάθε άλλη εντολή της υπηρεσίας μας παρακαλώ να ενημερωθώ για αυτή όπως προβλέπεται, δηλαδή να είναι έγγραφη και ενυπόγραφη. Επιπλέον, για λόγους ασφαλείας θα παρακαλούσα να μου στείλετε εγγράφως ότι οι εκπαιδευτικοί μπορούν να έρθουν στο σχολείο και ότι αναλαμβάνετε την ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος στην προσπάθεια κάποιου/ας συναδέλφου/ισσας να φτάσει ή να αποχωρήσει από το σχολείο.
--
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου