συγκέντρωση

Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο ενάντια στα ιδιωτικά ΑΕΙ, Πέμπτη 15/2, 12μ, Προπύλαια (Αθήνα), Καμαρά (Θεσσαλονίκη) και σε όλη τη χώρα

Κυριακή 2 Σεπτεμβρίου 2018

A' ΕΛΜΕ Αχαΐας: Συνεχίζονται οι αντιδραστικές πολιτικές στο δημόσιο σχολείο με αιχμή το ξήλωμα των τμημάτων σε ΕΠΑΛ και ΓΕΛ

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

A' ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ

ΣΧΟΛ. ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ 6ου και 11ου ΓΕΛ

ΝΟΡΜΑΝ 57, ΠΑΤΡΑ (Είσοδος από Φαβιέρου)

ΠΑΤΡΑ 02/09/2018
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
παρά το ζοφερό κλίμα του καλοκαιριού που πέρασε, τα μακροχρόνια «μεταμνημονιακά μνημόνια» αλλά και την αναγκαία χαλάρωση σας ευχόμαστε μία συναδελφική, δημιουργική και αγωνιστική σχολική χρονιά.
Είμαστε όμως υποχρεωμένοι με το άνοιγμα των σχολείων:
1)    Να επισημάνουμε ότι θα είναι ακόμη μία χρονιά χωρίς μόνιμους διορισμούς με τα βάρη να πέφτουν στο συνεχώς γηράσκων μόνιμο προσωπικό των εκπαιδευτικών και στις πλάτες «των ανθρώπων με τις βαλίτσες» (μόνιμους αναπληρωτές). Η επί μέρους μάχη της περασμένης Άνοιξης για μόνιμους διορισμούς έχει δημιουργήσει μια ρωγμή στις εξαγγελίες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Είμαστε συνεχώς σε επιφυλακή.
2)      Να σημειώσουμε ότι το καλοκαίρι πέρασε μέρος των αλλαγών στις Υπηρ. Μεταβολές με κυριότερη αυτή με τό όνομα: «Επανακαθορισμός περιοχών μετάθεσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. ΑΠΟΦΑΣΗ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ (08-08-2018, Αρ. Πρωτ.: 134027/E2, Φ.Ε.Κ. 3399 τ. Β'/10-08-2018 και διόρθωση σφάλματος στο Φ.Ε.Κ. 3419 τ. Β'/16-08-2018)». Με πρόσχημα την ενοποίηση των μορίων μετάθεσης Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπ/σης και με μόνο κέρδος την μη αναδρομική ισχύ, έγινε τριπλά δυσμενής αλλαγή των μορίων. Συρρικνώθηκαν προς τα κάτω το μεγαλύτερο ποσοστό των μορίων των σχολικών μονάδων τοποθέτησης, μειώθηκαν τα δυσπρόσιτα σχολεία και κατέβηκαν σε ζώνες πόλης περιφερειακά σχολεία. Στην ουσία δημιουργήθηκε «αριθμητικός Προκρούστης» για τη μη έγκριση «ολιγομελών τμημάτων» σε περιφερειακά κυρίως σχολεία.

Το ΔΣ της Α' ΕΛΜΕ Αχαΐας προβλέποντας αυτή τη δυσμενή εξέλιξη αρνήθηκε να παίξει το ρόλο του κομπάρσου στο ΠΥΣΔΕ Αχαΐας, ενώ είχε ήδη επισημάνει τι κρύβεται πίσω απ' αυτή την εξέλιξη. Την ομόφωνη αυτή απόφαση του ΔΣ ακολούθησαν και οι αιρετοί του κλάδου.
Να προσθέσουμε ακόμα τον τρόπο περάσματος στις «ηλεκτρονικές εγγραφές» μετά τα ΕΠΑΛ και στα ΓΕΛ και την μείωση του αριθμού των τμημάτων μέσω της χειρουργικής παρέμβασης και στη δικιά μας ΔΔΕ, γεγονός που καταγγείλαμε στην αρχή των διακοπών με παραστάσεις σε ΔΔΕ Αχαΐας και ΠΔΕ Δυτ. Ελλάδας.
3)     Να καταγγείλουμε την μη έγκριση, λόγω του προηγούμενου «Προκρούστη», τμημάτων «Ομάδων Προσανατολισμού» κυρίως σε περιφερειακά ΓΕΛ με χαρακτηριστικό παράδειγμα στο Δήμο Ερυμάνθου, αλλά και σε αστικά σχολεία όπως το πολύπαθο 10ο ΓΕΛ που εάν δεν υπάρξει τροποποιητική έγκριση, ουσιαστικά μένει χωρίς καθόλου Γ τάξη.
Όσον αφορά την μάχη των Εσπερινών ΕΠΑΛ που δόθηε πριν τις διακοπές είχαμε μείωση της συμφοράς (μικρή νίκη) αφού ναι μεν κόπηκαν όλα τα διπλά τμήματα ειδικοτήτων σε Βορρά και Νότο της Πάτρας, αλλά αναγκάσαμε τελικά ΔΔΕ, ΠΔΕ και Υπουργείο να κάνουν μια πιο ήπια διαχείριση της συρρίκνωσης.
Όπως και στην από 10/6/2018 ανακοίνωσή μας για το θέμα αυτό, τους καλούμε να αναλάβουν τις ευθύνες τους που απορρέουν από τις αποφάσεις τους, εξαιτίας των οποίων πιθανώς θα προκύψουν κάποια ολιγομελή τμήματα στις εγγραφές του Σεπτέμβρη.
4)   Να παρατηρήσουμε ότι το Υπουργείο αφού όλο το καλοκαίρι έμεινε στο επίπεδο των συνεχόμενων αναβολών σχετικά με την εξαγγελία του λεγόμενου «Νέου Λυκείου», τελικά αύριο 3/9/2018 θα προβεί σε ανακοινώσεις. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι έχει σχεδιάσει τη μετατροπή της τελευταίας τάξης σε «προπαρασκευαστικό έτος» για τη τριτοβάθμια εκπαίδευση, που θα αφορά τους μαθητές της φετινής Β' ΓΕΛ, ενώ ερωτηματικά υπάρχουν για το χαρακτήρα της Β' ΓΕΛ. Σε κάθε περίπτωση οι εξαγγελίες που θα γίνουν, εκτός των άλλων, θα φανερώσουν και τους σχεδιασμούς του Υπουργείου για τη σχέση ΓΕΛ και ΕΠΑΛ μετά και την κατάργηση του Υφυπουργείου για την τεχνική εκπαίδευση. Κακό προηγούμενο αποτελεί η κατάργηση της Δ' εσπερ. ΓΕΛ χωρίς αύξηση των διδ. ωρών των άλλων τάξεων και με αλχημείες σε μαθήματα.
Στο επίπεδο της αντιδραστικής μαθητείας, όπως εφαρμόστηκε και συνεχίζει με το μεταλυκειακό έτος στα ΕΠΑΛ, οι προβλέψεις του ΔΣ της Α' ΕΛΜΕ Αχαΐας επιβεβαιώθηκαν ακόμα και στην συνείδηση όσων είχαν την διάθεση να πιστέψουν την κυβέρνηση.
Τέλος συνάδελφοι και συναδέλφισσες
5)    Να ζητήσουμε απ' όλους σας να είστε σε επιφυλακή και να είστε δίπλα στο ΔΣ της ΕΛΜΕ, με μεγαλύτερη και εντονότερη συμμετοχή στις Γεν. Συνελεύσεις. Γνωρίζετε πολύ καλά ότι τα παλιά ζητήματα που χρονίζουν (μισθός, διορισμοί, συνταξιοδοτικό, τμήματα, συρρικνώσεις, δημιουργικές εργασίες, θεματικές
εβδομάδες, κλπ) ή τα νέα που δημιουργούνται ξαφνικά σε επιλεγμένες ομάδες εκπαιδευτικών, καθώς και αυτά που εξυφαίνονται, απαιτούν τη συνεχή δράση και κινητοποίησή μας.
Επισημαίνουμε ακόμα το σχεδιασμό του νέου Λυκείου, τις αλλαγές στις Υπ. Μεταβολές και ιδίως την επικίνδυνη υφέρπουσα «κουλτούρα αξιολόγησης» την οποία θα προσπαθήσουν να επιβάλουν σύντομα χρησιμοποιώντας τους «Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου» που θα αντικαταστήσουν του παλιούς «Συμβούλους», ξεκινώντας από τη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, στην οποία οφείλουμε να σταθούμε καθολικά και πάλι απέναντι.
Σας καλούμε λοιπόν να συμμετέχετε πιο πλατιά και πιο δυναμικά στις δράσεις του σωματείου:
1)   Ενάντια στην πολύμορφη συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου.
2)     Στη μαζική συμμετοχή για «απεργία - αποχή» από κάθε μορφή αξιολόγησης, που με τους νέους πλέον «συντονιστές» θα αποπειραθούν να επιβάλλουν.
Σας καλούμε ν' αρχίσει η συζήτηση και διεκδίκηση του οργανωμένου κλάδου για «εδώ και τώρα»:
1)     Μόνιμους διορισμούς ξεκινώντας με τους «μόνιμους αναπληρωτές» των 15.000!
2)   Αύξηση των μισθών μας ξεκινώντας με ολόκληρο το 13ο και 14ο μισθό και για όλους.
3)      Κατάργηση των αντιασφαλιστικών νόμων και μείωση των ορίων συνταξιοδότησης για όλους με αξιοπρεπείς συντάξεις.
Ο Πρόεδρος                                                                Ο Γραμματέας



Πλαίσιο κειμένου: Σιάχος ΧρήστοςΜπούρδαλας Παναγιώτης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου